Nejhodnotnější značkou aut je Toyota, Škoda spadla o dvacet míst | E15.cz

Nejhodnotnější značkou aut je Toyota, Škoda spadla o dvacet míst

Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid
• 
ZDROJ: Toyota

ČTK

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Nejhodnotnější automobilovou značkou světa zůstává japonská Toyota. Vyplývá to z letošního žebříčku, který na svých internetových stránkách zveřejnila společnost BrandFinance. Škoda Auto se propadla na 40. místo z loňské 20. příčky.

Značka Toyota má podle firmy BrandFinance hodnotu zhruba 26 miliard dolarů (přes půl bilionu korun). Na druhém místě je Volkswagen s hodnotou 23,7 miliardy dolarů. O půl miliardy dolarů za ní následuje další německá značka BMW.

TOP 20 automobilových značek

TOP 20 automobilových značek (Brand Finance) Autor: Brand Finance
Prohlédněte si
na BrandFinance.com.

Hodnota značky Škoda se podle BrandFinance snížila o polovinu na 1,8 miliardy dolarů (35,5 miliardy korun) z loňských 3,6 miliardy dolarů. K důvodům poklesu značky se BrandFinance na svých internetových stránkách nevyjádřila.

Automobilka Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Ten dnes oznámil, že provozní zisk Škody v loňském roce klesl o čtyři procenta na 712 milionů eur (přes 18 miliard korun). Tržby ale vzrostly o téměř dvě procenta na 10,44 miliardy eur.

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.