O stěhování výroby superbu z Česka se v pátek jednat nebude, ujišťuje Volkswagen

Výroba Škody Superb v Kvasinách

Výroba Škody Superb v Kvasinách Zdroj: Škoda Auto

Výroba Škody Superb v Kvasinách
Výroba Škody Superb v Kvasinách
Výroba Škody Superb v Kvasinách
Výroba Škody Superb v Kvasinách
Výroba Škody Superb v Kvasinách
8
Fotogalerie

Mluvčí koncernu Volkswagen Marc Langendorf odmítl, že na páteční schůzce koncernových značek ve Wolfsburgu se bude rozhodovat o přesunech části výroby Škody z České republiky do zahraničí. Řekl, že půjde pouze o interní jednání, na jehož programu nic takového není.

„Je to interní schůzka velkoobjemových značek,“ uvedl Langendorf. „To zítra (v pátek) vůbec nebude téma,“ řekl pak o diskusích o možném přesunu části výroby Škody do zahraničí. 

Očekávání, že se o přesunu výroby jednat bude, vyjádřili v týdnu odboráři české automobilky. „Dojde k napínavým okamžikům při přerozdělování, kde existuje obava ze ztráty modelu Superb ve prospěch závodu Emden. Otázkou je, k jakému vyrovnání dojde mezi Škoda Auto a značkou Seat u vozu Seat Ateca,“ napsali na svém webu. Škoda informace odborů o hrozbě stěhování výroby modelu Superb dlouhodobě odmítá.

„Napínavá bude i situace přidělování komponent a jejich jednotlivých dílů. Bude velmi těžké vyvážit solidaritu a potřeby vytížení jednotlivých lokalit,“ podotkli také odboráři k jednání, jehož se zúčastní jejich předák Jaroslav Povšík.

O dočasném přesunu části výroby Škody německý koncern rozhodl už letos v dubnu. Koncem letošního roku by tak v Osnabrücku na severozápadě Německa mělo začít montování a lakování sportovně-užitkového modelu Škoda Karoq.

Automobilka Škoda se za téměř 30 let, kdy je součástí Volkswagenu, stala jedním z hlavních zdrojů zisku celé automobilové skupiny. V provozní marži, tedy podílu provozního zisku na tržbách, překonala dokonce luxusní značku Audi, a to díky levnější pracovní síle a modulárním platformám Volkswagenu, které snižují náklady.

Příznivá hodnocení vozů Škoda a ziskovost divize ale také způsobují napětí ve skupině, protože značka VW naopak bojuje s vysokými náklady kvůli skandálu s emisemi naftových motorů.