„Přísun energie obnovíme až poté, co hříšník svou pohledávku vůči společnosti vyrovná nebo alespoň sjedná přijatelné řešení celé situace,“ uvedl mluvčí firmy Miroslav Vránek.
Firma už podle Vránka v minulosti vyzkoušela různé způsoby, jak potížisty přimět k placení. „Například jsme spustili kampaň, v níž jsme upozornili neplatiče, o jaké výhody, bonusy a slevy přicházejí zákazníci, kteří dlouhodobě neplní své závazky,“ doplnil.
Dálkově odpojitelný měřič ale není jedinou možností, jak se vypořádat s dlužníky. „Další novinkou je plynoměr, který umožňuje odběry pouze při vložení předplacené karty. V případě vyčerpání kreditu přeruší dodávku plynu. Ta se obnoví až po opětovném nabití karty,“ vysvětlil mluvčí.
Obě druhy plynoměrů hodlá Pražská plynárenská postupně instalovat u klientů, u nichž se opakovaně objevovaly problémy s platbami.
„Chápeme, že se někteří naši zákazníci mohou z různých důvodů dostat do složité situace, která jim zabrání přechodně plnit závazky. Jsme proto připraveni domluvit se s každým na individuálním řešení,“ tvrdí Vránek.
Přerušení dodávky plynu firma prý považuje až za krajní možnost. „Bohužel se vyskytují lidé, kteří s námi nekomunikují a situaci odmítají řešit. V těchto případech pak nezbývá, než postupovat razantně,“ doplnil mluvčí.