Plzeňská Škoda dodá elektrickou výbavu pro čínské tramvaje

Plzeňská Škoda Electric uspěla ve výběrovém řízení na kompletní elektrické výzbroje pro tramvaje v čínském městě Su-čou

Plzeňská Škoda Electric uspěla ve výběrovém řízení na kompletní elektrické výzbroje pro tramvaje v čínském městě Su-čou Zdroj: ctk

Plzeňská Škoda Electric uspěla ve výběrovém řízení na kompletní elektrické výzbroje pro tramvaje v čínském městě Su-čou. Jde o kontrakt na osmnáct stoprocentně nízkopodlažních pětičlánkových tramvají, jejichž koncovým výrobcem je čínská firma CRRC Nanjing Puzhen, řekla mluvčí mateřské skupiny Škoda Transportation Lubomíra Černá. Hodnotu kontraktu strojírny neuvedly.

Dodávkami pro tramvaje v Su-čou navázal podnik na předchozí dodávky elektrických výzbrojí pro metro v tomto městě. Soupravy metra tam slouží už několik let. „Reference na kvalitu a spolehlivost námi dodávaného zařízení jsou velice pozitivní. Jde o potvrzení, že naše firma je schopna nabídnout špičkové výrobky, které obstojí i v konkurenci světových výrobců,“ řekl ředitel obchodního úseku East&Asia Škoda Electric Jaromír Hájek.

V Su-čou jezdí 40 pětivozových souprav metra s výzbrojí z Plzně. „Zatím poslední dodávka pro dalších 40 souprav metra s vylepšeným technickým konceptem pro šestivozové soupravy pro linku 2 je dokončována,“ řekl Hájek. Montáž a výrobu motorů zajišťuje partnerský závod v Číně.

Čínské tramvaje s českým původem

Loni měla v Pekingu premiéru další nová tramvaj, na jejímž vývoji a výrobě se podílela Škoda Electric. V Číně se ale daří také mateřské Škodě Transportation. Nové moderní tramvaje 27T zahájily v březnu provoz s cestujícími na první tramvajové lince v čínském Čching-tau (Qingdau).

Tramvaje 27T byly vyvinuty pro čínský trh s čínskou firmou CRRC Qingdao Sifang. V Čching-tau je zatím v provozu sedm těchto tramvají. „O naše produkty je zájem i v dalších městech,“ dodal Hájek. Škodovka spolupracuje s výrobcem vlaků a vozů metra CRRC Sifang na projektech už od roku 2012 a podepsala již několik smluv.

Podle generálního ředitele Škody Transportation Tomáše Ignačáka je v Číně 160 měst s více než milionem obyvatel. Rozjíždějí se tam velké investice do městské dopravy a tramvaje chtějí. Kvůli uzavřenosti trhu tam ale téměř nelze vyvážet výrobky z Evropy, ale jen některé komponenty.