Dodávkami pro tramvaje v Su-čou navázal podnik na předchozí dodávky elektrických výzbrojí pro metro v tomto městě. Soupravy metra tam slouží už několik let. „Reference na kvalitu a spolehlivost námi dodávaného zařízení jsou velice pozitivní. Jde o potvrzení, že naše firma je schopna nabídnout špičkové výrobky, které obstojí i v konkurenci světových výrobců,“ řekl ředitel obchodního úseku East&Asia Škoda Electric Jaromír Hájek.
V Su-čou jezdí 40 pětivozových souprav metra s výzbrojí z Plzně. „Zatím poslední dodávka pro dalších 40 souprav metra s vylepšeným technickým konceptem pro šestivozové soupravy pro linku 2 je dokončována,“ řekl Hájek. Montáž a výrobu motorů zajišťuje partnerský závod v Číně.
Čínské tramvaje s českým původem
Loni měla v Pekingu premiéru další nová tramvaj, na jejímž vývoji a výrobě se podílela Škoda Electric. V Číně se ale daří také mateřské Škodě Transportation. Nové moderní tramvaje 27T zahájily v březnu provoz s cestujícími na první tramvajové lince v čínském Čching-tau (Qingdau).
Tramvaje 27T byly vyvinuty pro čínský trh s čínskou firmou CRRC Qingdao Sifang. V Čching-tau je zatím v provozu sedm těchto tramvají. „O naše produkty je zájem i v dalších městech,“ dodal Hájek. Škodovka spolupracuje s výrobcem vlaků a vozů metra CRRC Sifang na projektech už od roku 2012 a podepsala již několik smluv.
Podle generálního ředitele Škody Transportation Tomáše Ignačáka je v Číně 160 měst s více než milionem obyvatel. Rozjíždějí se tam velké investice do městské dopravy a tramvaje chtějí. Kvůli uzavřenosti trhu tam ale téměř nelze vyvážet výrobky z Evropy, ale jen některé komponenty.