Plzeňská Škoda Transportation zřejmě míří do čínských rukou

Výroba v Škoda Transportation

Výroba v Škoda Transportation Zdroj: E15

Produkce Škody Transportation
Produkce Škody Transportation
Produkce Škody Transportation
Produkce Škody Transportation
Produkce Škody Transportation
23
Fotogalerie

Do mozaiky informací o možném prodeji plzeň- ské Škody Transportation do čínských rukou včera přispěl i německý list Handelsblatt. S odvoláním na obchodní kruhy píše, že vlastníci Škody jednají o prodeji firmy čínskému obru CRRC.

Samotná Škoda věc nekomentuje, mluví jen o projektech s čínskými partnery. O jednom takovém deník E15 před nedávnem informoval. Konsorcium Škoda a CRRC se v Izraeli uchází o zakázku na šest desítek elektrických vlaků v přepočtu za 27 miliard korun.

Handelsblatt nicméně naznačil i možnou cenu akvizice v Plzni – má se pohybovat kolem dvou miliard eur. To představuje téměř čtyřnásobek loňských tržeb Škodovky. Do takto nezvyklých výšek by cena podle Handelsblattu vyšplhala díky prémii, kterou by Číňané zaplatili za průnik na evropský trh. „Čínští investoři hledají na tomto trhu cokoli, co je atraktivní,“ řekla listu Maria Leenenová z poradenské společnosti SCI Verkehr.

Čínský konglomerát CRRC vykazuje roční tržby kolem 32 miliard eur, a je tak největ- ším výrobcem železniční techniky na světě. Pro vstup na regulemi a normami svá- zaný evropský trh mu však chybějí potřebné certifikáty a razítka.

Ta vlastní Škoda, jejíž hlavní výhodou je podle listu zaměření na výrobu celých vlaků nikoli jen dílů. Evropa přitom představuje po Asii druhý největší železniční trh s odhadovaným objemem zakázek 44,4 miliardy eur do roku 2020.