Politici začnou bušit nejen do Volkswagenu, podvádí asi i ostatní

Podle organizace je falšování emisních testů automobilky Volkswagen jen částí sítě podvodů. Její analýza poukázala na to, že například auta značek Mercedes-Benz, BMW nebo Peugeot spotřebují až o 50 procent více paliva, než deklarují výrobci. Tím pádem i znečišťují více ovzduší.
Probudili se také politici. Zatím posledním, který se ostře vyjádřil ke skandálu koncernu Volkswagen, byl ministr hospodářství spolkové země Dolní Sasko Olaf Lieas. „Ti, kdo stáli za falšováním údajů o emisích, postupovali zločinně a musejí přijmout osobní zodpovědnost,“ řekl.
Přitom ale právě on jako člen dozorčí rady VW musel minimálně tušit (pokud nevěděl), že něco roky nehrálo. Krátce před ním si přisadil i německý ministr financí Wolfgang Schäuble. Podle něho Volkswagen projde výraznými strukturálními změnami. „Ve finále už nebude VW stejnou firmou, jakou býval kdysi.“
Interní vyšetřování
Podle zdroje agentury Reuters by se měl kvůli skandálu sejít výkonný výbor dozorčí rady Volkswagenu, který by měl posoudit dosavadní výsledky interního vyšetřování.
„V České republice se prodalo 148 tisíc aut koncernu Volkswagen obcházejících emise,“ okomentoval situaci v tuzemsku ministr dopravy Dan Ťok po jednání se zástupci Škody Auto a VW. Z toho je 101 tisíc škodovek, 38 tisíc osobních i užitkových volkswagenů, asi sedm tisíc vozů Audi a 1800 automobilů Seat.
Ťok dodal, že technici Škody a VW nyní připravují řešení situace, do konce října by mělo být připraveno. Potom Škoda a VW s podporou ministerstva zorganizují servisní zásah. Náklady bude hradit Škoda Auto a koncern Volkswagen. Domácí automobilka Škoda vybavila dieselovými motory schopnými obcházet emisní měření celkem 1,2 milionu svých aut.