Prodej lihovin letos stále klesá
„Výraznější útlum je znát v segmentu gastronomie, a to o 1,9 procenta, odkud také pocházela podstatná část otrávených produktů. Mírnější, avšak znatelný pokles, přesněji o 1,1 procenta, vykazuje i maloobchod,“ uvedl šéf Unie výrobců a dovozců lihovin a také plzeňského Stocku Petr Pavlík.
Nejvíce lidé podle unie zanevřeli na ovocné likéry, vodky a bylinné likéry. Naopak se daří mírně zvyšovat prodeje whisky či tuzemáků.
To potvrzují i některé řetězce. Například v řetězci Albert podle pondělního vyjádření firmy letos zaznamenali zvýšený zájem v kategorii tuzemáků, karibských rumů a whisky, a to o deset procent. „Prohibice se výrazně podepsala na nákupním chování zákazníků retailových řetězců. V nižším cenovém segmentu se více zaměřili na nákup značkových položek,“ uvedla ředitelka komunikace Aholdu, který řetězce Albert provozuje, Judita Urbánková.
Dalším významným trendem je pak podle Unie výrobců a dovozců lihovin oslabení zájmu o ty nejlevnější lihoviny v restauracích nejnižších cenových kategorií.