Seat zažívá návrat, prodeje loni vzrostly o třetinu

Španělská automobilka měla loni po letech klesajících prodejů mimořádně dobrý rok. Společnost druhého nejvyššího objemu prodeje ve své historii. Úspěch u zákazníku táhla především nová značka Cupra, kterou automobilka spustila  roce 2018.  

Seat loni dodal zákazníkům 519 tisíc vozů, což je meziročně o 34,6 procenta více. Samotná značka Seat zaznamenala růst dodávek o 24 procent, značka Cupra zvýšila dodávky více než o polovinu. Seat a Cupra také zaznamenaly nejlepší prosincový výsledek v historii.

„Rekordní výsledky značky Cupra spolu s návratem značky Seat k růstu také potvrzují, že se nám daří překonávat nesnáze, jimž jsme čelili v několika předchozích letech, například covid-19 a překážky u dodavatelů," prohlásil předseda představenstva značek Seat a Cupra Wayne Griffiths.

Největším trhem pro automobilku zůstává Německo se 129 tisíci dodanými vozy. Tento výsledek znamená nárůst oproti roku 2022 o 22,6 procenta a rekordní tržní podíl 4,5 procenta. Španělsko si podrželo své postavení druhého největšího trhu Seatu se 79 200 prodanými vozy a s meziročním růstem o 26 procent.

Šéf značky VW, která spadá stejně jako Seat do koncernu Volkswagen, Thomas Schäfer, loni v záři prohlásil, že Seat v blízké budoucnosti přestane vyrábět auta a v koncernu dostane jinou úlohu. Výroba vozů ve španělské automobilce má plně přejít pod značku Cupra, dodal. Schäfer uvedl, že stávající modely Seatu se budou i nadále vyrábět ve svých současných životních cyklech, ale značka by nakonec jako výrobce automobilů měla skončit. Španělská automobilka ale toto tvrzení následně odmítla.