Škoda Auto se ujme zodpovědnosti za aktivity Volkswagenu v Indii

Gurpratap Boparai převzal v dubnu letošního roku vedení společnosti Skoda Auto India Private Ltd. (SAIPL).

Gurpratap Boparai převzal v dubnu letošního roku vedení společnosti Skoda Auto India Private Ltd. (SAIPL). Zdroj: www.skoda-storyboard.com

Infografika: Projekt „Iindia 2.0“
Škoda Auto
Volkswagen
Škoda Kamiq
Škoda Vision X
6
Fotogalerie

Automobilka Škoda Auto přebírá zodpovědnost za aktivity koncernu Volkswagen v Indii. Cílem projektu je dlouhodobé posílení pozice koncernu Volkswagen na tomto trhu. Škoda zároveň přebírá zodpovědnost za platformu, na které budou založené nové vozy. V roce 2020 představí firma první model, který se bude vyvíjet a vyrábět v Indii. Škoda Auto to uvedla v tiskové zprávě. Také zodpovědnost za některé další regiony předá VW různým svým značkám.

Všechny modely v budoucnu vyvíjené a vyráběné v Indii budou vycházet z platformy MQB. MQB je zkratka pro německé slovní spojení modulare Querbaukasten, které lze přeložit jako modulární stavebnice pro vozy s motorem uloženým napříč. Platforma již nyní splňuje požadavky, které budou v Indii platit od roku 2020.

"Jsme pevně přesvědčeni o tom, že jsme společně se značkou Volkswagen po roce a půl roku intenzivní práce nalezli vhodný postup, abychom na indický trh uvedli ty správné vozy ve správný čas. První model na nové platformě MQB-A0-IN představíme již v roce 2020. Jsem přesvědčen o tom, že náš projekt India 2.0 bude úspěšný," řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.

Platforma MQB má podle automobilky výhody například v tom, že díky standardizaci dílů, jejich rozměrů a také výrobních procesů se snižují náklady a zkracuje doba výroby. Navíc MQB zvyšuje flexibilitu při vývoji nových vozidel.

V roce 2017 zvýšila Škoda Auto dodávky zákazníkům v Indii ve srovnání s předchozím rokem o více než 30 procent na 17 100 vozů. Na indickém subkontinentu je automobilka aktivní od roku 2001. V současnosti nabízí Škoda v Indii čtyři modelové řady, a to Rapid, Octavia, Superb a Kodiaq. Rapid se vyrábí v továrně v Púně, zatímco modely Octavia, Superb a Kodiaq firma vyrábí v Aurangábádu.

Volkswagen v rámci nové strategie zaměřené na větší decentralizaci předá zodpovědnost za řízení dalších regionů také dalším svým značkám. Škoda Auto bude kromě Indie zodpovídat také za Rusko. Volkswagen převezme zodpovědnost za Severní Ameriku, Jižní Ameriku a subsaharský region, regiony Blízkého východu a Asie pak bude mít na starosti automobilka Audi. Severní Afrika připadne Seatu, zatímco Čína zůstane pod vedením koncernu.

Škoda loni dodala celosvětově 1,2 milionu vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává více než 35 tisíc lidí a je aktivní na více než 100 trzích.

Infografika: Projekt „Iindia 2.0“Infografika: Projekt „Iindia 2.0“|www.skoda-storyboard.com