Přímo řazenou sedmistupňovou převodovku, známou pod zkratkou DSG, používají modely vozů Škoda, Volkswagen, Seat i Audi. „V podobě DQ200 bude ve Vrchlabí tým Škodovky vyrábět technologii, která má pro koncern Volkswagen a jeho značky velký strategický význam,“ prohlásil šéf představenstva Škody Winfried Vahland při slavnostním startu výroby.
Podnik zároveň ve Vrchlabí ukončí montáž modelů Roomster i Octavia a zruší dvě stovky pracovních míst. Přebytečným zaměstnancům nabídl pozice v Mladé Boleslavi či Kvasinách, případně vysoké odstupné.
Přestavba továrny stála 170 milionů eur. Z toho 118 milionů firma investovala do technologií, za 27 milionů postavila nové budovy a rekonstruovala stávající výrobní haly. Zhruba 25 milionů eur si vyžádalo tréninkové centrum pro montáž převodovek, logistické zázemí nebo laboratoře řízení kvality.
Výroba převodovky DQ200 ve Vrchlabí | Montáž převodovky DQ200 ve Vrchlabí (zdroj: Škoda Auto)
„S ohledem na rozsáhlou modernizaci vznikl ve Vrchlabí prakticky nový závod,“ řekl člen představenstva Michael Oeljeklaus. Tréninkové centrum, otevřené v polovině roku 2012, je podle něj v rámci Škody první svého druhu. „Školení pokrývají všechny oblasti výroby převodovek,“ vysvětlil.
Sedmistupňová přímo řazená dvouspojková převodovka DQ200 patří mezi nejmodernější automatické převodovky v automobilovém průmyslu. Už na jaře 2011 o umístění její výroby do závodu Vrchlabí. První dvouspojkovou převodovku z velkosériové výroby uvedl Volkswagen na trh v roce 2003 – tehdy pod interním označením DQ250.