Škoda Auto loni zvýšila čistý zisk o 34 procent na 951 milionů eur, tedy v přepočtu 25,7 miliardy korun. Tržby vzrostly o desetinu na rekordních 13,7 miliardy eur (370 miliard korun. Firma také oznámila velké investice do svého závodu v Kvasinách.
Počet aut dodaných zákazníkům se zvýšil o 6,7 procenta na 1,127 milionu aut. Z toho na největším trhu v Číně prodala automobilka 317 tisíc aut. Za ziskovým růstem stojí podle společnosti vedle vyššího počtu prodaných aut také vysoká vytíženost výrobních závodů, lepší modelový mix a optimalizované produktové náklady.
"Výsledky obchodního roku 2016 překonaly naše očekávání. Třetí rekordní rok v řadě dokládá úspěšnost naší strategie trvalého růstu. S naší Strategií 2025 budeme v růstu značky důsledně pokračovat i v příštích letech. V této souvislosti naši modelovou paletu dále obnovíme a rozšíříme a vstoupíme na nové trhy, do nových zákaznických segmentů a digitálních oblastí podnikání," uvedl předseda představenstva Bernhard Maier.
Dodal, že Škoda uvede v roce 2020 na trh první model s čistě bateriovým pohonem. Koncept elektromobilu předvede letos na autosalonu v Šanghaji. Tento rok Škoda chystá uvedení celkem 11 modelových novinek.
Počet zaměstnanců společnosti se loni zvýšil o 11 procent na 29 tisíc. Průměrná mzda ve Škodě se od roku 2010 zvýšila o 30 procent. Průměrná hrubá dělnická mzda činí ve Škodovce zhruba 36 tisíc korun.
Škoda Auto letos do svého výrobního závodu v Kvasinách na Rychnovsku investuje 428 milionů eur, tedy v přepočtu zhruba 11,6 miliardy korun. Investice se týkají rozšíření výrobního závodu pro modely Kodiaq a Superb. V důsledku investice se zvýší výrobní kapacita až na 295 tisíc vozů ročně, což je o 15 tisíc vozů více než dosud, uvádí Škoda Auto.
Firma v Kvasinách zvyšuje i počet pracovních míst, loni celkově o 2600, uvedli dnes představitelé automobilky na tiskové konferenci. Škodovka v tomto roce vyrobí v Kvasinách zhruba 70.000 vozů Kodiaq, v dalších letech o 5 tisíc více.
Loni společnost investovala i do hlavního závodu v Mladé Boleslavi, a to v přepočtu zhruba 2,3 miliardy korun. Díky investici do nové automatické lisovací linky PXL automobilka vytvořila 140 pracovních míst.
Dvě stě milionů korun investovala automobilka do podnikového učiliště. Za tři roky vybudovala moderní vzdělávací centrum s novými učebnami, sociálním zázemím i restaurací. Vzniklo také centrum robotiky, kde se studenti naučí pracovat s roboty, které firma používá ve výrobě. Automobilka musí do učiliště investovat nadále, a to kvůli rozvoji e-mobility, digitalizace a konektivity.
Ve spolupráci se Škoda Auto uskuteční řadu investičních akcí také Mladá Boleslav. V rámci spolupráce investuje automobilka desítky milionů korun. Firma bude s radnicí spolupracovat například na přestavbě křižovatek ve městě nebo úpravách prostoru mezi závodem Škoda Auto a dálnicí D10.
Firma dokončila parkovací dům v Mladé Boleslavi za 162 milionů korun pro své zaměstnance. Automobilka tak reagovala na to, že auta zaměstnanců zatěžují parkoviště na sídlištích okolo závodu. Výstavba domu trvala šest měsíců. V pěti patrech je místo pro 1150 aut. Otevřen byl v lednu.
Ve třech českých závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí zaměstnává firma zhruba 30 tisíc lidí, zhruba 20 tisíc z nich pracuje v mladoboleslavském závodě. Vyrábí i v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Loni automobilka zvýšila čistý zisk o 34 procent na 951 milionů eur, což je 25,7 miliardy korun. Tržby vzrostly o desetinu na rekordních 13,7 miliardy eur (370 mld. korun).