Tatra má nového šéfa. Petr Karásek má za úkol prosadit firmu jako unikátního výrobce

Nákladní auto Tatra

Nákladní auto Tatra Zdroj: profimedia.cz

Novým generálním ředitelem kopřivnické automobilky Tatra je ode dneška devětačtyřicetiletý Petr Karásek. V podniku působil od července jako konzultant s úkolem provést hloubkovou analýzu podniku a navrhnout vizi budoucnosti Tatry. Do vínku dostal nelehký úkol, prosadit Tatru celosvětově jako unikátního výrobce užitkových vozů do terénu.

Pozice generálního ředitele byla v Tatře volná od konce července po odchodu Ronalda Adamse. „Nový generální ředitel převezme operativní řízení firmy, kterému se přechodně věnovali předseda představenstva Petr Rusek a místopředseda představenstva Radek Strouhal,“ informoval mluvčí Andrej Čírtek.

„Petra Karáska čeká úkol restrukturalizovat Tatru a nasměrovat ji k prosperitě. Jsme s Jaroslavem Strnadem přesvědčeni, že je pro tuto roli výborný kandidát,“ uvedl za majitele René Matera.

Petr Karásek, generální ředitel TatryPetr Karásek, generální ředitel Tatry | TatraGenerální ředitel Petr Karásek

Vlastníkem automobilky je od letošního března společnost Tatra Trucks, která patří českým podnikatelům Strnadovi a Materovi. Firma získala Tatru v dražbě, kam se automobilka dostala kvůli dluhům.

„Je nezbytné, aby Tatra prošla dostatečně intenzivní vnitřní restrukturalizací. Pokud má fungovat jako pružný výrobce unikátních speciálů, musí tomu odpovídat struktura procesů, organizace i schopnosti zaměstnanců. Změny, které jsou připraveny, nebudou vždy příjemné, ale pro přežití a další rozvoj podniku jsou nezbytné. Povedeme o nich intenzivní a přímou komunikaci jak se zaměstnanci, tak i s odborovou organizací,“ uvedl Karásek.

Nový šéf Tatry působil jako krizový manažer například ve Škodě Transportation. Řadu let pracoval i v Karose Vysoké Mýto (v současnosti Iveco Czech Republic).

Specializace na terén

Nový generální ředitel prohlásil, že Tatra v aktuální tržní situaci nebude automobilkou, která produkuje tisícikusové série shodných vozů. „Její přednost je ve schopnosti vyhledávat a vykrývat mezery na trhu a pro ně cíleně vyvíjet a vyrábět v menších sériích unikátní speciály, u nichž je požadavek na výbornou mobilitu v terénu,“ uvedl Karásek.

Tatra PhoenixTatra Phoenix | TatraModel Tatra Phoenix

Rusek uvedl, že se automobilka musí zaměřit na priority, které jí přinesou stabilní růst. „S novým generálním ředitelem se shodujeme v pohledu na Tatru jako unikátní podnik, který se bude dlouhodobě specializovat na výrobu menších sérií i jednotlivých vysoce speciálních užitkových vozů, které budou nejlepší na světě svými vlastnostmi v terénu,“ uvedl Rusek.

Čírtek upřesnil, že za tři měsíce od změny vlastníka se Tatra dostala zpět do černých čísel, když vykázala provozní zisk téměř 84 milionů korun při celkovém obratu více než 762 milionů korun.

„Novému managementu se daří postupně získávat zpět důvěru bank, subdodavatelů i zákazníků a podnik pod jeho vedením směřuje k naplnění cíle pro letošní rok vyrobit přes 800 vozidel, což je stoprocentní nárůst oproti roku 2012,“ řekl mluvčí.