Svolávací akce na netěsné palivové nádrže se týká 2,87 milionu vozidel (vyrobených mezi dubnem 2006 a srpnem 2015) včetně modelů Prius a Corolla. U těch může v případě plně natankovaných nádrží dojít k úniku paliva kolem systému pro řízení odvětrání palivové nádrže.
Druhá svolávací akce se týká 1,43 milionů modelů Toyota Prius a Lexus CT200h právě kvůli airbagům, které mohou prasknout a dokonce se samovolně nafouknout. Nejčastěji to postihuje model Prius (výroba od října 2008 do dubna 2012) zaparkovaný na přímém slunci.
Toyotě loni mírně klesly prodeje, přesto zůstala jedničkou na trhu
Obě svolávací akce se překrývají u asi 932 tisíc aut po celém světě, takže Toyota provede opravy najednou. Toyota zdůrazňuje, že se nejedná o stejný problém jako s airbagy Takata, toto je systém od jiného dodavatele a podobné riziko jako u explodujících airbagů Takata podle japonské automobilky nehrozí.
Článek vyšel na webu AutoRevue.cz