Trolejbusy z plzeňské Škody budou brázdit východorumunské Galati

Trolejbusy Škody Electric pro Bratislavu

Trolejbusy Škody Electric pro Bratislavu Zdroj: Skoda Electric

Trolejbus Škoda Electric na Slovensku
V ulicích Plzně se na začátku prosince při zkušebních jízdách objevil první z nových trolejbusů, které vyrábí pro hlavní město Bulharska Škoda Electric. Plzeňská společnost bude vozidlo expedovat do Sofie po dokončení testovacích jízd, a to ještě před Vánoci. V příštím roce má pak následovat premiérový trolejbus dalších 49 vozů.
Až 30 trolejbusů typu Škoda 26Tr dodá do Sofie Škoda Electric v modrožlutobílé barvě.
4
Fotogalerie

Škoda Electric dodá 14 trolejbusů do rumunského města Galati, ve kterém žije na 300 tisíc obyvatel. Hodnota zakázky je zhruba 150 milionů korun.

"Po dodávkách téměř šedesáti trolejbusů do dalších rumunských měst Temešvár a Baia Mare se jedná o další významný úspěch na tomto zajímavém a rozvíjejícím se trhu," uvedl člen představenstva plzeňského podniku Karel Majer.

Plzeňská firma dodá do Rumunska dvanáctimetrová "krátká" vozidla Škoda 26Tr s komfortní výbavou. "Vozy jsou klimatizovány v prostoru pro cestující i řidiče, disponují moderním informačním systémem s kamerami a evidencí počtu cestujících," řekl obchodní manažer Pavel Kuch. Díky využití superkapacitorů budou mít možnost rekuperace brzdné energie ve vozidle, což přináší snížení celkové spotřeby vozu.

Škoda Electric je největším evropským výrobcem trolejbusů. Vyrobila už jich více než 14 tisíc. České trolejbusy jezdí ve 30 zemích v Evropě, Asii a v severní Americe. V samotném Rumunsku je v provozu 50 vozů v Temešváru a dalších osm v Baia Mare.

Kromě tradičního vývoje a výroby trolejbusů nabízí Škoda Electric dva typy nových bateriových elektrobusů. Firma mimo jiné uspěla ve výběrovém řízení na dodávku elektrobusů pro společnost Arriva Morava, která v Třinci minulý týden představila flotilu deseti nových elektrobusů určených pro místní systém městské hromadné dopravy.

Škoda Electric se 760 zaměstnanci ročně utrží mezi pěti až šesti miliardami korun. Předloni podnik prodal víc než 250 trolejbusů. Vyrábí také pohony pro různá elektrická vozidla a trakční motory, bateriové elektrobusy a umí také hybridní a vodíkové autobusy.