V Tatře už na parní pohon nespoléhají. Nahlédněte do její modernizované slévárny a kovárny | E15.cz

V Tatře už na parní pohon nespoléhají. Nahlédněte do její modernizované slévárny a kovárny

Michal Nosek

V roce 2011 kopřivnická Tatra bojovala o přežití, nyní její produkce úspěšně roste. Stejnou cestou prošla i dceřiná hutní společnost Tatra Metalurgie. Podívejte se, jak to v jejím provozu vypadá.

Století páry skončilo v Tatře Metalurgie teprve před necelými dvěma lety, když tamní buchary začal místo páry pohánět stlačený vzduch. Změnil se i přístup firmy vůči veřejnosti. Dostat se na reportáž do slévárny a kovárny Tatry v době působení amerického vedení nebylo prakticky možné.

„Coby fotograf jsem se zkoušel dostávat celé roky, ale nebyla šance. Stačilo změnit majitele a české vedení mi reportážní fotografování umožnilo takřka ihned. Ráno jsem poslal žádost, povolení jsem získal už kolem poledne,“ říká ke vzniku fotografií industriální fotograf Viktor Mácha.

Tatra podle jeho názoru povstala z popela. „Takový cvrkot jsem v provozu dlouho neviděl. A samé mladé tváře, to v českém průmyslu také není zrovna zvykem“ doplnil Mácha. Stávající kovárna byla uvedena do provozu v roce 1960, slévárna pak v roce 1972.

Společnost Tatra Metalurgie vznikla fúzí společností Tafonco a Taforge v roce 2016. Podnik pokračuje v tradici slévárenské a kovárenské výroby v Kopřivnici, jež je od počátku spjatá s produkcí vozidel.

Další fotografie Viktora Máchy najdete na Facebooku

Inženýrské orgie: prohlédněte si ty nejdivočejší prototypy sovětských náklaďáků
Motoristou na Ukrajině. Podívejte se, co řidiče na tamních silnicích čeká
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti
Barča. Připomeňte si výrobu mladoboleslavské legendy pohledem Viléma Heckela

 

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!