Více zaměstnanců Škody Auto v Boleslavi? Bytů je málo a jsou drahé, říká náměstek primátora

Škoda Auto do závodu v Kvasinách investuje 213 miliard

Škoda Auto do závodu v Kvasinách investuje 213 miliard Zdroj: ctk

Výroba Škody Fabia R5.
Škoda Auto v Mladé Boleslavi
Výroba Škody Fabia R5.
Výroba Škody Fabia R5.
Výroba Škody Fabia R5.
10
Fotogalerie

Automobilka Škoda Auto hledá cesty, jak v Mladé Boleslavi navýšit svou výrobní kapacitu. Na případné masové nabírání nových pracovníků ale pozorně hledí vedení města. „V Boleslavi je problém s byty, který je nutné řešit,“ upozorňuje náměstek primátora Jiří Bouška. Automobilka zvažuje vytvoření zhruba tří tisíc nových pracovních míst.

Škoda v současnosti v Boleslavi zaměstnává 23 tisíc lidí, což je více než polovina obyvatel města. Co by pro město případné navýšení počtu zaměstnanců znamenalo?

Byl by to pro nás pozitivní signál, že se společnosti Škoda Auto daří a že je to záruka další prosperity v Mladé Boleslavi.

Vítáte tento záměr?

Důležité bude, jací lidé by sem přišli, zda tady budou chtít žít, nebo sem jen budou dojíždět. Nové rodiny s dětmi samozřejmě ve městě uvítáme rádi.

Disponuje město dostatečnou bytovou kapacitou, aby tento příbytek obyvatel zvládlo?

Byty v Mladé Boleslavi jsou bohužel hodně drahé a především jich není dostatek. To je problém, který je nutné řešit.

Jaká rizika pro město sebou nese zvýšení zaměstnaneckého stavu Škody?

Takové navýšení počtu pracovníků přináší potřebu posílit dopravní infrastrukturu, vyřešit logistiku i dostatečný počet parkovacích míst. Jsme připraveni na řešení těchto problémů se společností Škoda Auto, ale i s krajskými a státními institucemi, spolupracovat.

Škoda se aktuálně pře s odbory o zvýšení mezd, ve hře byly i stávky. Jak tento spor vnímáte?

Předpokládáme, že na straně odborů i firmy jednají rozumní lidé a že máme všichni společný cíl, tedy dlouhodobé fungování automobilky v našem městě.