Volkswagen spory s dodavateli urovnal, problémy ale může mít Daimler
Podle informací z německého tisku je středem sporu smlouva o dodávání sedadel do automobilů, kterou Daimler vypověděl roku 2013.
Prevent nyní za tento výpadek poptávky požaduje kompenzace, což agentuře DPA potvrdila tisková mluvčí soudu v německém Brunswicku.
Připomeňte si historii továrny ve Wolfsburgu:
Pro Automotive News Daimler přiznal, že má smluvní vztahy se společností Prevent, v současnosti však neodebírá žádné díly od dceřiných společností CarTrim nebo ES Automobilguss. Druhá jmenovaná společnost ve sporu s Volkswagenem rovněž figuruje, firmě dodávala litinové díly pro převodovky.
V současnosti tedy není známé, že by spor Daimleru s dodavatelem dílů nějak ohrozil produkci automobilů. „Nemáme žádné problémy s dodávkami dílů,“ vyjádřil se pro německý tisk Daimler, v současné chvíli však automobilka nechce probíhající soudní spor komentovat.
Volkswagen kvůli sporům s dodavateli CarTrim a ES Automobilguss musel omezit výrobu, obě firmy mu totiž přestaly dodávat díly potřebné pro konstrukci automobilů. Stalo se tak poté, co VW odmítl dodavatelům uhradit kompenzace v hodnotě 58 milionů eur za vypovězené smlouvy, které se týkaly dodávek dílů od příštího roku.
Omezení produkce se dotklo celkem šesti výrobních závodů Volkswagenu a téměř 28 tisíc zaměstnanců společnosti, kterým byla zkrácena pracovní doba. Problémy setrvávají i poté, co soud nařídil dodavatelům díly automobilce poskytnout.
Volkswagen se dohodl s dodavateli na urovnání sporu
Automobilka Volkswagen se dnes dohodla na řešení sporu se dvěma svými dodavateli, který negativně zasáhl provoz šesti závodů koncernu. S odvoláním na zdroje blízké jednání to uvedla agentura DPA. Dohoda počítá s uzavřením dlouhodobého partnerství mezi Volkswagenem a oběma dodavateli a s co nejrychlejším obnovením dodávek.
Spor zasáhl i slovenskou divizi Volkswagenu, nedotkl se ale české automobilky Škoda Auto, která je také součástí koncernu. Volkswagen oznámil, že jeho dodavatelé souhlasili s obnovením dodávek dílů a že jeho závody postupně obnoví produkci. Přesný obsah dohody žádná ze stran nekomentovala.
Přečtěte si:
Mezi zasaženými závody je i slovenská divize Volkswagenu. Firma přerušila produkci ve svém závodě v Martině, kde se vyrábí komponenty pro převodovky a podvozky do aut celého koncernu. Omezení produkce postihlo 60 z více než 800 zaměstnanců závodu.
Naopak Škodu Auto spor zatím nepostihl. „Momentálně běží výroba ve všech závodech bez omezení,“ řekl mluvčí Škody Tomáš Kubík. Ohledně dalšího vývoje podle něj není možné teď učinit žádné stanovisko.
Pozadí sporu není zcela jasné, mluví se ale o tom, že by za konfliktem mohl stát jeden společný projekt, ze kterého sešlo. Podle analytiků by spor mohl automobilku stát až 100 milionů eur (2,7 miliardy korun), pokud by vyústil v týdenní zastavení produkce.