„Údaje o výrobě a exportu vozidel za leden až říjen tohoto roku potvrzují, že domácí automobilový průmysl je v současné době skutečným motorem české průmyslové výroby. Nejedná se přitom jen o výrobce vozidel, ale i o celou řadů výrobců skupin, dílů a příslušenství vozidel. Ti se na průmyslové produkci a exportu českého automobilového průmyslu podílejí asi 45 procenty“, uvedl prezident SAP. Martin Jahn.
Produkce osobních automobilů za prvních deset měsíců stoupla o 12,1 procenta na 997,5 tisíce kusů. Nárůst je způsoben vyšší výrobou ve Škodě Auto o téměř pětinu a nošovickém Hyundai o více než 21 procent. Za celý loňský firmy v Česku vyrobily 1,072 milionu vozů.
Výroba nákladních vozů klesla do října meziročně o 9,6 procenta na 977 kusů nákladních automobilů, přičemž pokles jde na vrub kopřivnické Tatry, jejíž produkce klesla o více než čtvrtinu. Naopak Avia Ashok Leyland zaznamenala o více než čtvrtinu nárůst. Produkce autobusů stoupla do října o 37 procent na 2816, motocyklů dokonce opustilo výrobní haly téměř jednou tolik než loni ve stejném období, celkem jich bylo 1040.
„Nyní lze odhadnout, že v Česku bude v roce 2011 vyrobeno asi 1,177 milionu osobních automobilů, což je meziroční nárůst o více než 9,5 procenta,“ podotkl Jahn. Výroba autobusů by se mohla podle odhadu SAP za celý rok zvýšit o pětinu na 3250, u motocyklů by nárůst mohl dosáhnout 45 procent na 1150 kusů. „Bohužel pokles produkce o zhruba osm procent očekáváme u výroby nákladních vozidel,“ dodal Jahn.