Výrobci autodílů Bosch v ČR loni stouply tržby na 14 miliard korun

Továrna Bosch v Jihlavě

Továrna Bosch v Jihlavě Zdroj: ctk

Skupina Bosch, která patří k předním výrobcům automobilových dílů, loni v České republice stouply konsolidované tržby představující prodej třetím stranám o 12 procent na 558 milionů euro, tedy asi 14 miliard korun.

Celkové čisté tržby Bosche v ČR zahrnující i dodávky ostatním společnostem skupiny Bosch dosáhl 1,3 miliardy eur, tedy asi 33 miliard korun, což je meziročně o osm procent více. Výsledky dnes firma zveřejnila na tiskové konferenci s tím, že tahounem růstu byla opět automobilová technika. Výši zisku firma nezveřejnila.

„Loňský rok byl úspěšný, tržby rostly více, než jsme čekali. Největší podíl na obratu patří automobilové technice,“ uvedl Klaus Huttelmaier, který zodpovídá za oblast střední a východní Evropy a je reprezentantem Bosch Group v ČR. Počet zaměstnanců během roku 2011 mírně poklesl o čtyři procenta na 7700, podle Huttelmaiera byly důvodem změny v zákoníku práce. Počet agenturních zaměstnanců se na druhou stranu v jednotlivých závodech zvýšil.

Bosch v ČR provozuje sedm společností a továren v devíti lokalitách. Největšími závody jsou továrna na na výrobu dílů pro dieselové motory Bosch Diesel v Jihlavě se 4500 zaměstnanci a továrna na výrobu systémů pro zážehové motory a systém DNOX pro vznětové motory v Českých Budějovicích s 2300 pracovníky. Investice v posledních třech letech rostly a oprotiroku 2009 se ztrojnásobily, Bosch loni investoval do svého podnikání v ČR 95 milionů eur (asi 2,4 miliardy korun).

„Pro letošní rok očekáváme pozitivní vývoj,“ uvedl Huttelmaier i přesto, že se firma bude muset podle něj vyrovnat s některými negativními vlivy, jako jsou obecně nejistota v eurozóně, zvyšování cen vstupních surovin a neflexibilní zákon o pracovní době v ČR. Problém je i to, že pro mladé lidi nejsou atraktivní pro mladé lidi. „Cítíme nedostatek technicky vzdělaných zaměstnanců, kteří by měli potřebnou kvalifikaci,“ podotkl šéf Bosche ve střední a východní Evropě.