Faiveley postaví v Česku novou továrnu na díly pro vlaky

Vizualizace továrny

Vizualizace továrny Zdroj: vgp+

Francouzský dodavatel komponentů pro železniční průmysl Faiveley Transport si od developera VGP nechává na okraji Plzně v Bručné postavit továrnu. Přesune do ní zhruba 450 zaměstnanců, kteří pracují v západočeském závodu Lekov v Blovicích. Podnik patří mezi klíčové dodavatele Škody Transportation.

„Dlouho zvažovaná varianta rozšíření firmy dozrála do bodu revoluční změny. Na konci minulého kalendářního roku bylo s definitivní platností rozhodnuto o přestěhování celé továrny do nových prostor,“ uvedl Michel Ledroit, generální ředitel FT Lekov.

Celkovou investici do nových výrobních kapacit společnost nesdělila. Projekt však mimo jiné podpořila státní agentura CzechInvest.

„Výstavba byla již zahájena. Prostory budou předány ve čtvrtém čtvrtletí 2015,“ sdělila mluvčí VGP Petra Roušarová. Nové prostory ve VGP Parku Plzeň budou mít přes osmnáct tisíc metrů čtverečních výrobních ploch a kolem tří tisíc čtverečních metrů kanceláří. Změny se dočká také název české části firmy. Po desítkách let zanikne název Lekov. Nová entita se bude jmenovat Faiveley Transport Czech.

Firma zaměstnává celkem 5500 lidí

Mezi referencemi Faiveley Transport vynikají například dodávky pro francouzské rychlovlaky TGV, díly má Lekov též v Česku jezdících pendolinech. Komponenty bude mít rovněž v soupravách InterPanter, které v současnosti Škoda Transportation zhotovuje pro České dráhy.

Faiveley Transport zaměstnává ve čtyřiadvaceti zemích 5500 lidí. Firmu v roce 1919 založil francouzský průmyslník Louis Faiveley. Jeho rodina stále patří mezi hlavní akcionáře skupiny.

Loni koncern utržil 982 milionů eur s provozní marží devět procent. Tuzemská část Lekov má podle posledních zveřejněných výsledků tržby kolem půl miliardy korun. V minulých letech byla ve ztrátě jednotek milionů korun.

Historie české části firmy začala v roce 1934, kdy Lekov vznikl. Po znárodnění v roce 1948 společnost přešla pod Škodu Plzeň. Roku 1993 největšího tuzemského výrobce elektrických trakčních přístrojů zprivatizovali manažeři. Koncern Faiveley společnost koupil v roce 2001.

Mládek láká do Česka americkou automobilku Tesla