Keramika Soukup obloží novou čtvrť v Německu

Europaviertel - nová frankfurtská čtvrť vyrůstá na místě bývalého nákladového nádraží, hotová by měla být okolo roku 2019

Europaviertel - nová frankfurtská čtvrť vyrůstá na místě bývalého nákladového nádraží, hotová by měla být okolo roku 2019 Zdroj: CC0 1.0: Donald24 - Wikimedia Commons

Keramika Soukup, jeden z lídrů tuzemského trhu s obklady, sanitou a dalším vybavením budov, udělala zásadní průlom na německý trh. Ve Frankfurtu nad Mohanem vyhrála tendr na dodávky pro celou novou čtvrt. „Je to práce přibližně na pět let,“ řekl deníku E15 majitel firmy Jiří Soukup. „V červnu tam nastupujeme na první domy,“ dodal.

Společnost se tak vrací do Německa, kde na začátku devadesátých let začínala. „Německo chceme zpátky. Je to náš dlouhodobý cíl,“ uvedl podnikatel. Jeho firmě při získávání zakázek u západních sousedů pomáhají mimo jiné právě zkušenosti a reference z doby těsně po pádu železné opony.

Prosadit se v Německu je podle Soukupa dost těžké. „Je tam stále dost levné práce například z Polska a Bulharska,“ řekl a dodal, že jeho firma se cenou nepodbízí a nechá si platit na úrovni německé konkurence. Hodnotu nové zakázky však nekomentoval.

Němci jsou s prací Soukupových obkladačů spokojeni a objednali si je i pro zakázku v Indii. Prostřednictvím Němců jedná Keramika Soukup také o dodávkách pro projekt rodinných domů ve Švédsku.

Ještě v devadesátých letech rozjel Soukup podnikání také na Slovensku. Přestože tam tehdy vládl Vladimír Mečiar, bylo prý možné se na trhu prosadit i bez korupce, a to včetně veřejných zakázek. Soukupova firma tak například dodávala obklady pro nově vznikající slovenské ambasády.

„Kdyby mi dnes řekli, ať si vyberu jednu zemi, kde bych mohl podnikat, vybral bych si Slovensko,“ dodává podnikatel. A už spřádá plány, jak na Slovensku ještě více posílí. V Bratislavě si chce postavit vlastní obchodní dům. S každou zahraniční expanzí ale Soukup dobré zkušenosti nemá. „Obklady a dlažby jsme prodávali také v Dubaji. A byli jsme docela úspěšní. Když jsme se tam však po sedmi letech dostali na kladnou nulu, přišla krize,“ uvádí byznysmen. Dnes už pobočka v Perském zálivu neexistuje. Přesto se firma pokouší oživit kontakty. Na tuzemském a slovenském trhu nyní firma provozuje pět vlastních a tři desítky partnerských prodejen. Mezi konkurenty patří společnosti Siko Koupelny a velkoobchod Ptáček.