Masarykovo nádraží se změní, radní schválili jeho přestavbu

Pohled na Masarykovo nádraží ze strany hlavního vchodu

Pohled na Masarykovo nádraží ze strany hlavního vchodu Zdroj: Tereza Capkova

Pohled na historický vstup Masarykova nádraží od zastávky tramvaje
Vstupní hala Masarykova nádraží s průhledem na kolejiště
Na Masarykově nádraží momentálně funguje sedm kolejišť, pěk aktivních a dvě slouží jako rezerva
Na nádraží zajíždějí pouze příměstské vlaky
Jedno ze sedmi kolejišť
9
Fotogalerie
Pražští radní dnes schválili změnu územního plánu, která umožní přestavbu Masarykova nádraží. Uvedla to mluvčí pražského magistrátu Tereza Králová. Na nádraží bude zachována rezerva pro napojení na rychlodráhu na letiště, s čímž ale nesouhlasí Praha 1. Změnu musí ještě potvrdit zastupitelstvo. Pokud se tak stane, bude v místě zrušena stavební uzávěra.

Změna zachovává nádraží a chrání objekt pošty u Hybernské ulice. Umožňuje mimo jiné propojení ulic Pernerova a Na Florenci. Počítá rovněž s vybudováním železničního muzea. Zastupitelstvo by se změnou mohlo zabývat v březnu.

Původní návrh investora, který se začal připravoval před několika lety, požadoval, aby byla rezerva pro napojení na rychlodráhu zastavěna. Firma Penta, která se má na přestavbě nádraží podílet, nyní tvrdí, že jsou pro ni obě varianty možné.

Se zachováním prostoru pro další dvě koleje podél ulice Na Florenci ale nesouhlasí Praha 1, která vlastní v lokalitě jeden z pozemků. Podle vyjádření, které zaslala mluvčí městské části Veronika Blažková, zúžený prostor neumožňuje vhodnou zástavbu a ponecháním rezervy by vznikl nový brownfield.

Masarykovo nádraží slouží především příměstské dopravě, denně jím projde přes 30 tisíc cestujících.

: