Rekord českého crowdfundingu padl v realitách

Bidli

Bidli Zdroj: profimedia.cz

Developerský projekt firmy Bidli se postaral o dosud nejlepší výsledek tuzemského hromadného financování přes internet. Investorům slibuje, že z nakoupených dluhopisů získají výnos sedm procent ročně.

Realitnímu podnikateli Jiřímu Lejnarovi a jeho skupině Bidli se podařilo překonat rekord českého hromadného investování přes internet, takzvaného crowdfundingu. Na svůj developerský projekt u Hradce Králové již společnost prostřednictvím platformy Fundlift vybrala přes třináct milionů korun od 290 investorů.

„Je to, co se týká objemu, historicky největší on-line crowdfundingová kampaň, která kdy byla v Česku uskutečněna. Cílí až na dvacet milionů korun. Uvidíme, jak vysoko se dostaneme,“ uvedl generální ředitel platformy Fundlift Radek Musil.

Kampaň překonala původní očekávání, neboť původně cílila na deset milionů korun. Investory láká na výnos z tříletých dluhopisů sedm procent ročně.

Minimální investice je pět tisíc korun. Peníze mají přispět k financování výstavby 54 bytových jednotek v rodinných trojdomech ve Smiřici-Rodově u Hradce Králové.

Celkové náklady na projekt činí 125 milionů korun. Stavebník očekává výnosy z prodeje 152 milionů korun.

Zisk z projektu před zdaněním by měl být 27 milionů. Výstavbu bude developer financovat hlavně ze záloh klientů. Peníze získané přes Fundlift použije Bidli na výstavbu infrastruktury, výkup pozemků a na marketing.

Bidli holding vznikl teprve počátkem roku 2018. Kolem nemovitostí se však jeho majitel Lejnar pohybuje už výrazně déle.

Deset let vede Hypocentrum stavební spořitelny Modrá pyramida. Na začátku roku se Lejnarova kancelář RSH realitní společnost spojila s jinou kanceláří Reality IQ. Na jejich základě vznikla skupina Bidli.

Platforma Fundlift se soustřeďuje na větší crowdfundingové kampaně. Díky tomu financované projekty zcela ovládly žebříček největších investičních akcí toho typu v Česku. Zatímco na Fundliftu je hned několik projektů, které vybraly přes osm milionů korun, například největší projekt crowdfundingové platformy Hithit získal dva miliony korun.

Zcela nejvíc se v Česku dosud pomocí crowdfundingu vybralo na startupový akcelerátor StartupYard. Do něj investoři rovněž pomocí Fundliftu nasypali dvacet milionů korun. V tomto případě se ale kapitál nevybíral na internetu, ale klasickou off-line cestou.

Největší on-line crowdfundingové kampaně v Česku
projektvybraná částka (v milionech korun)
Bidli13,1*
U Grébovky9,1
Mladý kokos8,6
Retailys8,5
Patron Bohemia8,1
Zebra Group8,0

*dosud neukončeno
Pramen: Fundlift, Upvest