Řetězec Ahold Delhaize zvýšil zisk, firma odkoupí vlastní akcie

Supermarket Albert v Praze

Supermarket Albert v Praze Zdroj: Siebert Martin/Euro

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Ahold
Supermarket Albert
5 Fotogalerie

Nizozemsko-belgický řetězec supermarketů Ahold Delhaize ve třetím čtvrtletí zvýšil čistý zisk na 362 milionů eur (9,2 miliardy korun) proti zisku 235 milionů eur před rokem. Firmě pomohlo spojení s řetězcem Delhaize, které přineslo úspory. 

Tržby společnosti, která působí i v České republice, ale mírně klesly. Ahold rovněž oznámil, že během příštího roku odkoupí vlastní akcie za dvě miliardy eur.

Tržby se snížily o 1,1 procenta na 15,1 miliardy eur (385,4 miliardy korun). Analytici v anketě agentury Reuters v průměru odhadovali tržby na 15,2 miliardy a čistý zisk na 331 milionů eur. V poklesu tržeb se částečně odrážel slabší dolar.

Firma vznikla loni spojením nizozemské společnosti Ahold a belgické Delhaize v hodnotě asi 9,8 miliardy eur. Sloučená skupina je čtvrtým největším maloobchodním řetězcem v Evropě a rovněž jedním z největších ve Spojených státech.

O více než 20 procent se podle šéfa firmy Dicka Boera ve čtvrtletí zvýšil internetový prodej. Boer odhaduje, že letos by příjmy z něj mohly vystoupit až na tři miliardy eur (76,6 miliardy korun) a do roku 2020 se zvýšit na pět miliard eur.

Ahold vstoupil na český trh v roce 1990. V tuzemsku má přes 300 hypermarketů a supermarketů značky Albert a zaměstnává zhruba 17 000 lidí na různé typy pracovních úvazků. Ve finančním roce 2014/2015, který trval 24 měsíců a skončil koncem roku 2015, se řetězec v České republice propadl do ztráty 1,24 miliardy korun. Tržby činily 102,6 miliardy korun.

Společnost Delhaize v minulosti na českém trhu provozovala supermarkety Delvita, v roce 2007 je ale prodala německé maloobchodní skupině REWE Group. Ahold na začátku roku 2014 koupil 49 ztrátových prodejen Interspar.