Rohlík technologickým obrem? Čupr chce s firmou Veloq ovládnout prodej potravin v Evropě

Tomáš Čupr

Tomáš Čupr Zdroj: E15 Michaela Szkanderová

Veloq
Veloq
Veloq
Tomáš Čupr
Tomáš Čupr
7 Fotogalerie
koc

Společnost Rohlík Group, která zastřešuje podnikání Tomáše Čupra, rozšiřuje své působení mimo oblast koncového zákazníka. Po deseti letech vývoje spouští novou samostatnou firmu Veloq, která má nabídnout jeho osvědčenou logisticko-technologickou platformu dalším obchodníkům. Cíl? Umožnit supermarketům i menším hráčům zvládnout rychlé a bezchybné doručování potravin ještě ten samý den a v kvalitě, jakou zatím v Evropě nikdo nenabízí.

Nově vzniklá firma Veloq staví na interně vyvinutém systému, který už dnes obsluhuje pět evropských trhů Rohlíku. Technologie umožnila skupině meziročně vyrůst o 37 procent, doručit přes 1,3 milionu objednávek měsíčně a dosáhnout tržeb přes 1,1 miliardy eur ročně.

„Veloq představuje zhmotnění desetileté práce. Je to důležitý krok, kterým se z Rohlíku stává technologický lídr a partner pro další retailery,“ komentoval krok Čupr.

Čuprovo řešení má pohánět online retail

Platforma kombinuje vlastní software, automatizaci a umělou inteligenci. Řídí celý proces od přijetí objednávky přes plánování zásob až po doručení ke dveřím zákazníka. Umělá inteligence přitom v reálném čase optimalizuje trasy kurýrů, směny zaměstnanců i výběr produktů v nabídce. Firma tvrdí, že díky pokročilé automatizaci doručí 94 procent objednávek bezchybně a včas.

Tomáš Čupr

Stál u vzniku Slevomatu i projektu DámeJídlo. Za svoji životní investici ale považuje Rohlik.cz, firmu, kterou dál rozvíjí a expanduje s ní. Když v roce 2021 dostal Rohlik Group od investorů 100 milionů eur, zařadil se mezi jednorožce, firmy s hodnotou přes miliardu dolarů. V roce 2023 Čupr spustil investiční skupinu TCF Capital. Jejím hlavním aktivem je Rohlik.cz, investuje však i do dalších start-upů, jako je Rossum, Keboola nebo FlexDog.

Na rozdíl od tradičních řešení, která obchodníci skládají z různorodých nástrojů, má být Veloq kompletním operačním systémem pro online potravinářství. „Tradiční systémy jsou jako skládačka, která do sebe nezapadá. Veloq se sám učí a přizpůsobuje. To je ten zásadní rozdíl,“ říká Richard McKenzie, generální ředitel nové firmy a bývalý obchodní šéf britského e-grocery giganta Ocado.

VIDEOLinkin Park za deset milionů. Ceny kapel po covidu vyskočily až na trojnásobek, říká šéf Rock for People Thomes.

Video placeholder
FLOW: Linkin Park za deset milionů. Ceny kapel po covidu vyskočily až na trojnásobek, říká šéf Rock for People Thomes

Cílem je nejen prodej softwaru

Ambicí firmy je oslovit široké spektrum retailerů – od velkých řetězců po regionální obchodníky, kteří chtějí nabídnout zákazníkům komfort expresního nákupu online. Veloq přitom neslouží jen jako software, ale jako kompletní partnerské řešení. Zahrnuje návrh skladů pro e-commerce, školení personálu i kontinuální optimalizaci provozu.

Online trh s potravinami v Evropě má podle odhadů vyrůst z letošních 60 miliard eur na více než 400 miliard do konce dekády. Veloq chce být podle svých zástupců zásadním hráčem v této transformaci.

Rohlik Group je prvním českým podnikem, který dosáhl takzvaného statusu jednorožce, tedy firmy s hodnotou přes miliardu amerických dolarů.