Český start-up Yieldigo zná tajemství tvorby cen. Přilákal tím investici dvou milionů eur

Specialita Yieldiga – automatická tvorba cen (ilustrační foto)

Specialita Yieldiga – automatická tvorba cen (ilustrační foto) Zdroj: profimedia.cz

Zakladatelé start-upu Yieldigo, který spojuje cenotvorbu s umělou inteligencí. Zleva Radim Dudek, David Klečka a Jiří Psota.
Ceny na digitálním papíře v bratislavském Kauflandu. Start-up Yieldigo působí také na Slovensku. (ilustrační foto)
Spoluzakladatel Yieldiga David Klečka
Start-up vznikl roku 2016 a do zisku se dostal už po dvou letech fungování.
5
Fotogalerie

Umělá inteligence, jež optimálně nastavuje cenové hladiny v obchodních řetězcích. To je specialita rychle roustoucího českého start-upu Yieldigo založeného v roce 2016 třemi matematiky. Americký Alchemist Accelerator, maďarský fond PortfoLion a kapitálový fond J&T Ventures do firmy právě vložily dva miliony eur, zhruba 54 milionů korun.

Platformu Yieldigo používají nejen obchodníci v Česku a na Slovensku, ale také v Polsku, Německu, na Ukrajině nebo v Rusku. Pomocí umělé inteligence jim umožňuje nastavovat a řídit ceny produktů. K zákazníkům start-upu patří sítě supermarketů, lékáren, drogerií i elektronických obchodů.

Společnost založil v roce 2016 David Klečka spolu se dvěma dalšími matematiky, Radimem Dudkem a Jiřím Psotou. Začínali s investicí v řádech nižších stovek tisíc eur od skupiny Logio (dnes Patero) a miliardáře Tomáše Krska. Už po dvou letech se dostali do zisku. Očekávají, že letošní tržby přesáhnou jeden milion eur.

„Díky investici urychlíme a posílíme expanzi Yieldiga na evropském retailovém trhu a použijeme ji na financování dalšího vývoje a aplikovaného vědeckého výzkumu,“ uvedl Klečka. „Posouváme se tak k cíli stát se světově nejžádanějším nástrojem pro automatizovanou cenotvorbu nové generace,“ dodal.

Zakladatelé start-upu se původně věnovali matematickému výzkumu v oblasti cenotvorby letenek. Své zkušenosti pak přenesli do maloobchodu. Jejich systém dokáže na základě transakčních a dalších dat předvídat, jak se zákazník bude pravděpodobně rozhodovat v různých situacích.

Mezi globální partnery Yieldiga patří poradenská společnost Nielsen. Start-up má v Praze tým zhruba 35 lidí a neustále roste. „V J&T Ventures máme k oblasti retailu velice blízko, a cítili jsme proto velké vzájemné pochopení. Navíc má Yieldigo opravdu špičkový tým a ověřený obchodní model s globálním potenciálem,“ uvedl šéf J&T Ventures Adam Kočík.