J&T Ventures investují 15 milionů korun do startupu zaměřeného na hlasovou umělou inteligenci

Hlasové služby založené na umělé inteligenci by mohly v blízkém budoucnu pomáhat i při volání lidí na záchrannou službu, policii či hasiče.

Hlasové služby založené na umělé inteligenci by mohly v blízkém budoucnu pomáhat i při volání lidí na záchrannou službu, policii či hasiče. Zdroj: ZZS JMK

Zákaznická zkušenost s hlasovou umělou inteligencí je podle spoluzakladatele firmy Tomáše Malovce nesrovnatelná se zastaralými hlasovými automaty.
„Láká nás možnost dostat se na světový trh, a proto jsme se rozhodli náš růst akcelerovat s pomocí investora,“ prohlásil druhý spoluzakladatel firmy Zenon Sliwka.
Kromě toho, že robot dokáže vyřizovat několik hovorů zároveň, průběžně k sobě také přiřazuje hlášení o stejné události a redukuje ta duplicitní.
Vývojáři a lingvisté v Born Digital také pracují na tom, jak požár co nejpřesněji lokalizovat pomocí orientačních bodů, jako jsou významné budovy, památky, čísla stožárů veřejného osvětlení či kilometrovníky na dálnicích.
5
Fotogalerie

Fond J&T Ventures posílá 600 tisíc eur, zhruba 15 milionů korun, do česko-slovenského startupu Born Digital, který vyvíjí hlasové asistenty pro call-centra či firemní zákaznické linky založené na umělé inteligenci. Investici chtějí zakladatelé použít na další vývoj a expanzi do Německa, Velké Británie a Spojených států.

Od podpory češtiny a slovenštiny proto svou službu rozšířili i do anglického, německého, poského a dokonce i portugalského jazyka. „Láká nás možnost dostat se na světový trh, a proto jsme se rozhodli náš růst akcelerovat s pomocí investora,“ řekl serveru E15.cz spoluzakladatel firmy Zenon Sliwka.

Její služba od svého vzniku v roce 2019 dosud obsloužila přes 2,5 milionu hovorů s reálnými zákazníky – i proto, že oproti lidským operátorům dovede v jeden čas odbavit neomezený počet volajících a funguje 24 hodin denně.

J&T Venture zaujala mimo jiné rychlost, s jakou byla vybudována firma mající nyní klienty z řad bank, operátorů, personalistů či hasičů. „Trh v oblasti péče o zákazníka a komunikace se zákazníkem prochází v současné chvíli celkovou digitalizací. A Born Digital v této oblasti nabízí ideální a kvalitní řešení využívající umělou inteligenci,“ uvedl investiční manažer fondu David Polach.

Kromě toho, že robot dokáže vyřizovat několik hovorů zároveň, průběžně k sobě také přiřazuje hlášení o stejné události a redukuje ta duplicitní. „Umělá inteligence již nyní úspěšně obsluhuje linky mobilních operátorů nebo bank, přičemž zákaznická zkušenost je nesrovnatelná se zastaralými hlasovými automaty,“ uvedl druhý ze spoluzakladatelů Born Digital Tomáš Malovec.

V Born Digital aktuálně pracují na vývoji hlasové asistentky, která dokáže v případě přetížení tísňové linky přijmout hlášení o požáru a předat potřebné informace hasičům, záchranářům i policii.

Úkolem takového hlasového robota bude zjistit, co a kde se stalo, jaký je rozsah požáru, kolik se na místě nachází lidí, zda jsou zranění a předat informace výjezdovému oddělení. V současnosti dovede robot z hovoru rozpoznat oficiální adresy v České republice.

Vývojáři a lingvisté v Born Digital také pracují na tom, jak požár co nejpřesněji lokalizovat pomocí orientačních bodů, jako jsou významné budovy, památky, čísla stožárů veřejného osvětlení či kilometrovníky na dálnicích.

Startup se také hodlá zaměřit na zjednodušení celého procesu, aby si mohl například majitel restaurace sám nakonfiguroval vlastního hlasového asistenta.

Firma Born Digital vznikla roku 2019 oddělením od společnosti GoodAI, která se na umělou inteligenci specializuje. Navazuje tak na v zahraničí rostoucí trend automatizace, kdy jsou klasická povolání stále ve větší míře doplňována technologiemi.