Japonská SoftBank investuje půl miliardy dolarů do digitálních hypoték

SoftBank za svůj vstup do služby Better získá podíl od současných investorů.

SoftBank za svůj vstup do služby Better získá podíl od současných investorů. Zdroj: Reuters

Skupina SoftBank posílá 500 milionů dolarů (zhruba 11 miliard korun) do start-upu Better. Ten se zabývá poskytováním hypoték kompletně on-line, bez nutnosti fyzické přítomnosti. Jeho valuace po investici činí šest miliard dolarů, tedy v přepočtu zhruba 130 miliard korun.

Oproti podzimu loňského roku se podle dat analytické společnosti PitchBook zvýšila valuace start-upu o dvě miliardy dolarů. Better navíc ke konci roku plánuje vstoupit na burzu. S informací přišel jako první server The Wall Street Journal. 

On-line hypoteční start-up Better založil roku 2014 v New Yorku bývalý analytik banky Morgan Stanley, Vishal Garg. Služba funguje na tom, že si zákazník může vyřídit hypoteční úvěr zcela digitální cestou za pomocí elektronických podpisů. 

Jen za první čtvrtletí tohoto roku přes ni protekly hypotéky v objemu 14 miliard dolarů. Pro srovnání, za celý loňský rok to bylo 25 miliard dolarů. Dříve do firmy již zainvestovaly banky Goldman Sachs a Citigroup, dále vydavatel kreditních karet American Express či investiční společnost Kleiner Perkins. 

SoftBank za svůj vstup získá podíl od současných investorů. Investice pokračuje v trendu udaném zakladatelem SoftBank Masayoshi Sonem, a sice vyhledávat rychle rostoucí firmy, které mají teprve před vstupem na burzu. Ačkoliv například sázka na síť coworkingových center WeWork způsobila skupině v minulosti nemalé potíže, jiné její investice se vyplatily.

Úspěšný vstup na burzu zažila například služba na doručování jídla DoorDash, jejíž akcie už v první den obchodování vzrostly o více než 80 procent. Povedlo se i upsání akcií největšího jihokorejského e-commerce hráče Coupang. Akcie firmy tehdy stouply zhruba o 40 procent.