Nej Asistentka, firma, která pomáhá řešit byznys

Zakladatelé firmy nej Asistentka – Markéta Greenberg a Charlie Greenberg

Zakladatelé firmy nej Asistentka – Markéta Greenberg a Charlie Greenberg Zdroj: nej Asistentka

Potřebujete udělat pořádek v administrativě, či pomoci v kreativní práci, kterou by zvládl udělat i někdo místo vás? Markéta Greenberg a Charlie Greenberg, zakladatelé firmy „nej Asistentka“, která loni získala Cenu veřejnosti v grantovém projektu Komerční banky Nastartujte se, nabízejí přesně takové služby. „K tomu maximální efektivitu práce a možnost oboustranného rozvoje,“ vysvětluje v rozhovoru pro E15 Charlie Greenberg.

Jaký byl váš prvotní podnět k založení „nej Asistentky“ a kdy se tak stalo?

Projekt nej Asistentka vznikl v roce 2015, během léta. Jeli jsme z Prahy a manželku napadla otázka: „Proč, když si koupí člověk nové auto, tak mu prodejce za týden nezavolá, aby se ho zeptal, jestli všechno funguje, jestli majitelé rozumí všem funkcím a umí nastavit moderní rádio?“ Došlo nám, že se o podobné věci ve firmách nikdo nestará. Tak jsme šli s nadšením do firem prodávat službu zákaznického servisu, tedy, že budeme pečovat o zákazníky, na které nemají společnosti čas. Namísto toho jsme však viděli, že je v těchto procesech takový hokej, že ze všeho nejdříve bude potřeba udělat pořádek v administrativě. Tak jsme přišli s nápadem na „nej Asistentku“.

Jaké byly reakce okolí a jak to ovlivnilo váš osobní a profesní život?

Reakce byly velmi pozitivní. Lidi zaujala myšlenka sdílené asistentky a možnosti pronajmout si administrativní služby podle toho, kolik času reálně potřebují na splnění vybraných úkolů. Zároveň jsme však narazili i na druhý aspekt a tím je nepochopení. Na první dobrou se firmám nápad líbí, ale když mají nakoupit, obávají se, aby si se službou uměly poradit. Proto se musíme hodně věnovat vzdělávání potenciálních klientů přes různé workshopy a články, aby začali chápat, jak fungovat.

Popište, co přesně klientovi nabídnete?

Tak například vy v redakci. Jste novináři, máte spoustu práce se získáváním podkladů pro své články, psaním textů, komunikací s lidmi a mnoho dalších aktivit. Představte si, že byste měli asistentku, která vám pomůže vyřešit úkoly, které nutně nemusíte dělat osobně, může je dělat někdo méně kvalifikovaný, ale třeba efektivnější. Vy namítnete, že nepotřebujete asistentku na plný úvazek, že by vám stačila tak na dvě hodiny denně. A tak vám do redakce začne chodit šikovná, pracovitá asistentka jen na ty dvě hodiny denně. Získáte maximální efektivitu ve spolupráci a možnost oboustranného rozvoje.

Jak vám pomohl projekt Komerční banky Nastartujte se, mezi jehož oceněné vítěze z roku 2018 patříte?

Pomohl nám zejména pro naše sebevědomí. Vyhrát v takové soutěži je skvělý výsledek, který jsme si dali za rámeček. Zvláště pak, když nás veřejnost hodnotila, jako skutečně zajímavý projekt. Na základě soutěže se nám ozvalo i několik zájemců, kteří chtěli s námi spolupracovat a také několik firem, které chtěly služby využít.

Budete ještě nějakým způsobem své služby, které nej Asistentka nabízí, rozšiřovat či měnit?

Musíme inovovat stále a pořád. Kdybychom ustrnuli, byl by to náš konec. Projekt je malý, je jen jednou z mnoha věcí, kterým se věnujeme, a proto musíme být maximálně efektivní a přizpůsobovat se trhu a potřebám firem. I tak je těžké zaujmout a prolomit ledy zažitých způsobů práce, abychom uspěli.

Máte nějaké další podnikatelské plány do budoucnosti?

Plánů máme mnoho. Věnujeme hodně času naší největší službě, což je personální servis People Pro, kdy se firmám staráme o kompletní personalistiku. Natáčíme videa, od svateb až po marketingové prezentace projektů a firem. K tomu se věnujeme vlastnímu kanálu na You Tube, jež je zaměřený na florbal a navíc psaní dobrodružných knih i publikací o personalistice. Máme rádi, když se můžeme bavit různými věcmi, je to naše ochrana před vyhořením a stereotypem.

Co považujete za největší překážky při podnikání v České republice?

Pominu legislativní překážky, které nám berou spoustu času. Mám na mysli všechno to papírování, komunikace s úřady, potvrzení, výpisy, žádosti a další administrativu, kterou musíme řešit dnes a denně. Největší překážkou ale je, že firmy a lidé mezi sebou hrají příliš často nečistě. Vidíme, jak jsou lidé nedůvěřiví a jak se navzájem podezírají. Nevíme, zda je to jenom o českých luzích a hájích, nebo je to tak i jinde, ale tento trend je dlouhodobě neúnosný. Proto hledáme lidi a firmy, které jsou připravené komunikovat, odložit divadelní kulisy a pojmenovat věci, jak skutečně jsou. I proto jsou firmy a lidé v našem nejužším okolí v mnoha ohledech odlišné od ostatních.

Více informací nawww.nejasistentka.cz