ČT vypsala tendr na prodej reklamy

Šéf ČT Petr Dvořák

Šéf ČT Petr Dvořák Zdroj: CTK/Vit Simanek

Po dvou měsících od předběžného oznámení vypsala Česká televize tendr na agenturu, která bude prodávat reklamní prostor ve vysílání veřejnoprávní televize. Předpokládaná cena kontraktu je šestnáct milionů korun za dvouletou smlouvu. Při přepočtu na rok je to pětkrát méně než u původního tendru vyhlášeného v roce 2010. Tehdy ČT ještě za předchozího generálního ředitele Jiřího Janečka vyhlásila pětiletý tendr s předpokládanou cenou 195 milionů.

Odměna pro agenturu je podle mluvčí ČT Michaely Fričové nižší než u tendru z roku 2010, protože nezahrnuje prodej reklamního času na hlavní stanici ČT1 a zpravodajské ČT24. Reklamu z těchto dvou programů od loňského podzimu odstranila novela zákona, která také ukončila vysílání teleshoppingu. Změny v legislativě byly také důvodem zrušení předchozího tendru letos na jaře v době, kdy ČT vedl nový ředitel Petr Dvořák.

„Částka zohledňuje očekávané snížení současné procentuální odměny za zastupování na mediálním trhu a očekávanou hodnotu výnosů z prodeje mediálního prostoru ČT po dobu účinnosti smlouvy,“ sdělila Fričová.

Současným poskytovatelem reklamního času televize je společnost Media Master, která původně vyhrála i zrušený tendr. Lhůta pro doručení nabídek do aktuálního výběrového řízení je 2. ledna. „ČT pak bude nabídky vyhodnocovat zhruba měsíc, v průběhu února vyhlásí vítěze,“ podotkla Fričová.

Čtěte také:

Česká televize opět hledá prodejce reklamy

Česká televize poprvé v historii chystá externí audit hospodaření

PR bude pro Českou televizi dělat Bison&Rose

Předmětem veřejné zakázky je zastupování veřejnoprávní stanice na mediálním trhu při prodeji reklamního prostoru nejen ve vysílání ČT, ale také na jejích teletextových stránkách, popřípadě v elektronickém programovém průvodci ČT, a barterové obchody reklamního prostoru ČT. Vítěz tendru bude také muset zajistit plnění smluv, tedy dodání vysílacího reklamního materiálu a informací v náležité technické kvalitě a režimu.

Tendr na nové studio v Brně začal

Výběrové řízení na nové brněnské studio v hodnotě 340 milionů korun zahrnuje realizaci komplexu studií a dalších prostor pro výrobu a vysílání pořadů České televize. Stavební práce mají začít příští rok v květnu, dokončení se předpokládá v září 2014. Studio bude stát v Brně-Líšni na pozemcích, které ČT koupila od Zetoru. Cena stavby se podle odhadů ČT původně pohybovala kolem 600 milionů korun. Loni na podzim ji pak ČT snížila na 350 až 400 milionů korun, když na pozdější dobu odsunula výstavbu ateliéru.