ČT zrušila tendr na prodej reklamy, nebyl zájem

Nový logotyp chce Česká televize začít postupně používat od 1. září

Nový logotyp chce Česká televize začít postupně používat od 1. září Zdroj: archiv CT

Ani z dalšího tendru na prodej reklamního času ve vysílání veřejnoprávní České televize nevzejde vítěz. Do tendru vyhlášeného loni na podzim se totiž přihlásil jediný uchazeč, a to společnost Media Master, která reklamu v ČT prodává i nyní. „Ve lhůtě pro podání jsme obdrželi pouze jednu nabídku. V takovém případě v souladu se zákonem zadavatel obálku s nabídkou neotevírá a posléze zadávací řízení zruší,“ řekla deníku E15 ředitelka komunikace a marketingu ČT Daniela Němcová.

Vzhledem k tomu, že obálka s nabídkou nebyla otevřena, nedá se ani říct, kolik Media Master nabídl. Podle propozic tendru zveřejněných při jeho vyhlášení činila předpokládaná cena zakázky 16 milionů korun za dvouletou smlouvu.

„O dalším postupu vedoucím k uzavření smlouvy s dodavatelem požadovaných služeb bude ČT rozhodovat v nejbližší době,“ dodala Němcová.

Obchodní ředitel Media Masteru pro televize Josef Hladík deníku E15 potvrdil, že přihlášku do tendru podala jejich firma. O zrušení zakázky již byla společnost informována. Zda si nyní vedení ČT a Media Masteru sednou ke stolu a budou o pokračování současné spolupráce jednat, to se zatím podle něj nedá předjímat. „Čekáme na postup ČT, podle toho se pak zařídíme. Náš zájem o spolupráci trvá i nadále,“ uvedl Hladík.

Tendr tak potkal stejný osud jako ten ten předchozí, který šéf Kavčích hor Petr Dvořák zrušil loni v dubnu. Důvodem byla výrazná změna pravidel pro vysílání reklamy ve vysílání ČT, neboť od října roku 2011 může veřejnoprávní stanice vysílat reklamu pouze na ČT2 a ČT4 Sport, zatímco do té doby mohla umisťovat reklamní spoty na všech svých čtyřech kanálech. Tehdejší novela zákona také ukončila vysílání teleshoppingu.

Loni zrušený tendr byl na pět let, jeho předpokládaná cena činila 195 milionů korun a původně jej vyhrál právě Media Master. Odměna pro agenturu v aktuálním tendru je podle dřívějšího vyjádření mluvčí ČT Michaely Fričové výrazně nižší než u předchozího nejen kvůli kratší době smlouvy, ale také proto, že nezahrnuje prodej reklamního času na hlavní stanici ČT1 a zpravodajské ČT24.

S omezením reklamního prostoru také výrazně klesly příjmy ČT z reklamy. Z původního plánu příjmů ve výši 480 milionů korun pro rok 2011 nakonec veřejnoprávní televize inkasovala jen 231 milionů. Plán pro loňský rok činil pak již jen 65 milionů. „ČT splnila plán výnosů z vysílání klasické reklamy za rok 2012 zejména díky velkým sportovním událostem – mistrovství Evropy v kopané a letním olympijským hrám,“ uvedla Němcová.

Česká televize: