Facebook chystá dětskou verzi Instagramu, vzbudil však mohutný odpor mezi prokurátory

Celkem 44 generálních prokurátorů žádá Zuckerberga, aby nespouštěl Instagram pro děti do 13 let.

Celkem 44 generálních prokurátorů žádá Zuckerberga, aby nespouštěl Instagram pro děti do 13 let. Zdroj: Profimedia

Aplikace Instagram je současně povolená pouze pro děti od 13 let. Mark Zuckerberg má však plány na spuštění verze pro děti do 13 let.
Panují obavy o soukromí, bezpečnost a duševní zdraví dětí.
3
Fotogalerie

Americká společnost Facebook čelí stále většímu odporu proti svým plánům na zavedení dětské verze Instagramu. Více než čtyřicet amerických generálních prokurátorů podepsalo dopis adresovaný zakladateli firmy Marku Zuckerbergovi, ve kterém ho vyzývají, aby stopnul spuštění verze Instagramu pro děti do 13 let. Obávají se narušení duševního zdraví a vývoje dětí, cituje server CNN.

Zuckerberg dostal tento dopis necelý měsíc poté, co organizace zaměřené na bezpečnost dětí hovořily s členy Kongresu o tom, že mají vážné obavy o dopady síťových médií na nedospělé jedince.

„Používání sociálních médií může mít nepříznivý dopad na zdraví a pohodu dětí, které nejsou ještě připraveny na výzvy spojené s vytvořením účtu na sociálních sítích,“ stojí v zaslaném dopise. Dále se pak v dopise píše o tom, že Facebook historicky selhal v zajištění dostatečné ochrany pro děti na svých platformách a nedokázal nastavit bezpečné a dobré podmínky. „Právníci, kteří deklarují, že chtějí v prvé řadě ochránit nejmladší zranitelné občany, ale zároveň nemají problém s Instagramem pro děti mladší 13 let, si v podstatě protiřečí,“ píší zástupci prokuratury. 

Nicméně Facebook tvrdí, že by tato dětská verze Instagramu rodičům poskytla větší kontrolu nad on-line aktivitou svých dětí. „Jak už každý rodič ví, děti se každý den pohybují na internetu. Chceme celou situaci zlepšit poskytováním rad a zkušeností, které rodičům pomohou získat větší přehled a kontrolu nad tím, co jejich děti dělají na sociálních sítích,“ uvádí mluvčí Facebooku Drew Pusateri v prohlášení pro CNN Business

„Zkušenosti získáváme i po konzultacích s odborníky na vývoj a bezpečnost dětí i na duševní zdraví. Těšíme se také na spolupráci se zákonodárci a regulátory včetně státních zástupců,“ vysvětluje mluvčí Facebooku. Ten zároveň tvrdí, že technologický gigant nebude ukazovat žádné reklamy ve verzi Instagramu určené výhradně dětem mladším 13 let. Firma navíc připomněla, že je Facebook hlavním sponzorem nového výzkumného pracoviště Digital Wellness Lab v dětské nemocnici v Bostonu, aby tak společnost lépe pochopila vliv digitálních technologií.