France Télécom k novému operátorovi: Cenová válka může zhoršit služby

mobilní komunikace, ilustrační foto

mobilní komunikace, ilustrační foto

Tradiční francouzští operátoři čelí odlivu klientů poté, co na tamní trh vstoupil nový hráč – Free Mobile a nabídl za služby výrazně nižší ceny. K nové konkurenci se teď vyjádřil i gigant France Télécom. Snížit ceny služeb na úroveň Free Mobile nehodlá, uvedl generální ředitel podniku Stephane Richard v rozhovoru pro list Journal de Dimanche. Dodal, že takovýto krok by měl v dlouhodobém horizontu negativní dopad na kvalitu sítě a inovace.

Společnost Iliad, která podniká pod značkou Free, tento měsíc odstartovala na francouzském trhu cenovou válku nabídkou levných služeb pro mobilní telefony. Za pouhá dvě eura (50 korun) měsíčně je u ní například možné získat 60 volných minut hovoru a 60 SMS zpráv.

Za zhruba 20 eur (500 korun) měsíčně pak nabízí neomezené volání i posílání SMS a možnost stažení tří gigabytů dat z internetu. Firma Iliad již k sobě díky těmto nabídkám přetáhla velké množství zákazníků od konkurence. Na svém webu uvedla, že hodlá mít brzy milion klientů.

Richard označil postup společnosti Iliad za lehkomyslný. „Existuje skutečné nebezpečí, že se všichni operátoři stanou nízkonákladovými, což znamená méně investic, méně služeb a méně pracovních míst,“ řekl. „Nikdy nesrovnáme ceny (s rivalem Iliad), protože nabízíme jistotu, spolehlivost a inovace,“ dodal. „Podnikání v telekomunikacích vyžaduje rozsáhlé investice a vysokou úroveň dovedností. Naši přátelé z Free si to brzy uvědomí,“ prohlásil.

Společnost Goldman Sachs předpokládá, že France Télécom kvůli nástupu konkurenta Iliad přijde do roku 2015 na klíčovém domácím trhu o třetinu provozních zisků. Důsledky pocítí také další dva francouzští mobilní operátoři Vivendi a Bouygues, napsala agentura Reuters.