Společnost Iliad, která podniká pod značkou Free, tento měsíc odstartovala na francouzském trhu cenovou válku nabídkou levných služeb pro mobilní telefony. Za pouhá dvě eura (50 korun) měsíčně je u ní například možné získat 60 volných minut hovoru a 60 SMS zpráv.
Za zhruba 20 eur (500 korun) měsíčně pak nabízí neomezené volání i posílání SMS a možnost stažení tří gigabytů dat z internetu. Firma Iliad již k sobě díky těmto nabídkám přetáhla velké množství zákazníků od konkurence. Na svém webu uvedla, že hodlá mít brzy milion klientů.
Richard označil postup společnosti Iliad za lehkomyslný. „Existuje skutečné nebezpečí, že se všichni operátoři stanou nízkonákladovými, což znamená méně investic, méně služeb a méně pracovních míst,“ řekl. „Nikdy nesrovnáme ceny (s rivalem Iliad), protože nabízíme jistotu, spolehlivost a inovace,“ dodal. „Podnikání v telekomunikacích vyžaduje rozsáhlé investice a vysokou úroveň dovedností. Naši přátelé z Free si to brzy uvědomí,“ prohlásil.
Společnost Goldman Sachs předpokládá, že France Télécom kvůli nástupu konkurenta Iliad přijde do roku 2015 na klíčovém domácím trhu o třetinu provozních zisků. Důsledky pocítí také další dva francouzští mobilní operátoři Vivendi a Bouygues, napsala agentura Reuters.