HBO Max končí. Populární streamovací služba se spojí s Discovery Plus

Seriál Euphoria, ve kterém zazářila herečka Zendaya, patří mezi nejvýraznější počiny HBO v posledních letech.

Seriál Euphoria, ve kterém zazářila herečka Zendaya, patří mezi nejvýraznější počiny HBO v posledních letech. Zdroj: Profimedia.cz

Filip Zelenka

Není to tak dávno, kdy se v Česku streamovací platforma HBO Go proměnila na globálně známou značku HBO Max. Nebyla to ovšem konečná proměna, mateřská společnost Warner Bros. Discovery oznámila, že se HBO Max spojí s platformou Discovery+, kterou matka taktéž vlastní. Od jara se přitom streamovací platforma potýká s přechodem pod nového vlastníka, což se neobešlo bez komplikací.

Společnost Warner Bros. Discovery sice vznikla teprve v dubnu, když se spojily korporace Warner Media a Discovery, už po pár měsících jsou ale změny cítit. Naposledy jedna z největších mediálních korporací světa oznámila definitivní spojení streamovacích platforem HBO Max a Discovery+. Jméno nově vzniklé služby nebylo během ohlašování čtvrtletních výsledků oznámeno.

Změna se nejprve projeví ve Spojených státech, kde se služby spojí příští rok v létě, na podzim bude následovat Latinská Amerika, Evropa na počátku roku 2024 a ve zbytku roku přijdou na řadu další regiony. „Dát dohromady veškerý náš obsah je nakonec jediná cesta, jak z toho udělat životaschopný byznys,“ uvedl JB Perrette, který má ve Warner Bros. Discovery na starosti streamovací služby. 

Dohromady by teď obě služby měly disponovat 92,1 milionu předplatitelů s tím, že ve druhém čtvrtletí jejich počet vzrostl o 1,7 milionu. Nicméně ještě před tím, než se WarnerMedia a Discovery spojily, součet předplatitelů činil přes sto milionů. Společnost tento rozpor nyní vysvětluje tím, že v předešlých číslech bylo zahrnuto deset milionů starších předplatitelů Discovery a neaktivní předplatitelé AT&T. Do roku 2025 chce mít společnost 130 milionů platících uživatelů.

„Myslím, že dnešní mediální konglomeráty musejí být o něco ostřejší, pokud chtějí vybudovat byznys, který má být dlouhodobě růstový,“ napsala pro web The Information novinářka Jessica E. Lessin. Streamovací služby zažívají v posledních letech boom. Poté, co odvětví naplno ovládl Netflix, si tradiční filmové a mediální společnosti uvědomily, že musejí jednat. 

Warner Bros. Discovery se ovšem v posledních měsících potácí v problémech, což ostatně potvrdily výsledky za druhý kvartál. Už v červnu společnost oznámila, že chce uspořit kolem tří miliard dolarů. V důsledku toho například zastavila produkci nových titulů ve střední a východní Evropě.

A nejen tam. V posledních dnech se provalilo, že HBO Max hodí do koše hotový film Batgirl, který stál 90 milionů dolarů. „Je to velmi nestandardní, Batgirl s devadesátimilionovými náklady je historická událost, nevím o tom, že by někdo zrušil tak drahý film a nepustil jej do žádné distribuce,“ komentuje Tomáš Vyskočil ze serveru Filmtoro.

„Na výsledcích zaznělo, že se firma hodlá více soustředit na kvalitu, nikoli na kvantitu a že zastavuje filmy či seriály v různé fázi vývoje, každopádně toto je zatím nejsilnější oznámení. Další velké projekty se ani nezačnou natáčet či nebudou pokračovat,“ pokračuje.

HBO Max tak v době, kdy se Netflix, Amazon a Disney předhánějí, kdo investuje více do původního obsahu, začíná s utahováním opasků. Zmatečnou situaci společnosti Warner Bros. Discovery nejlépe ilustruje konec streamovací služby CNN+, která skončila po měsíci existence.

Zdá se tak, že HBO Max/Discovery+ má nejméně výhodnou výchozí pozici ze všech služeb, které se snaží videotékový trh ovládnout. Je však otázkou, co s poptávkou po streamovacích službách udělá prohlubující se ekonomická krize a tendence spotřebitelů šetřit na zbytných nákladech. Jak ukazuje příklad Netflixu, ani silná nabídka v dnešní době nezaručuje růst počtu předplatitelů. 

Video placeholder
Historie hotelu Thermal. Srdce Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary • Videohub