Miliardář Měkota rozjede zbrusu novou televizi

televize

televize Zdroj: profimedia.cz

Za několik týdnů se někdejší uhlobaron, miliardář Luboš Měkota stane jedním z nejvýznamnějších hráčů na televizním trhu. Podle informací E15 odstartuje 15. října se svým týmem zbrusu novou celoplošnou televizi Pětka, která by se měla zaměřovat na původní českou tvorbu a zábavu ve stylu klasických estrád. Její vybudování bude stát v první fázi okolo 300 milionů korun.

Vedle Pětky bude Měkota financovat i provoz již vysílající středočeské TV Metropol, která v nynější podobě odstartovala v květnu 2011. „Stavíme úplně novou televizi, která navazuje personálně na TV Metropol,“ uvedl ředitel obou projektů Marek Vítek.

Měkota původně zvažoval, že díky celoplošné licenci, kterou od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání dostal na počátku září, pouze rozšíří TV Metropol. Nyní se rozhodl pro variantu dvou stanic. V obou projektech má miliardář většinový podíl.

TV Metropol vysílá v třetí digitální síti Českých Radiokomunikací, kde by se měla objevit i druhá Měkotova stanice.

Část výroby bude stanice Pětka přebírat od sesterské televize Metropol, většinu však bude objednávat od externích producentů, jako je společnost Frmol (bude dodávat dva formáty) nebo 3Gmedia.

Do managementu televize se Vítkovi podařilo získat zkušené televizní matadory. Bývalý dramaturg Primy Václav Kutil bude programovým ředitelem, Přemysl Svora obsadil funkci šéfdramaturga, marketing si vzal na starost bývalý marketingový ředitel Media Pro Pictures Jiří Haramul. Celý projekt celoplošné stanice zastřešuje Měkotova společnost Metropol Production, v níž bude mít malé podíly i několik dalších akcionářů. Reklamu bude televizi Pětka prodávat mediazastupitelství Atmedia.

Kromě Měkoty se na televizní byznys v poslední době zaměřilo několik dalších podnikatelů. Na počátku září se mediální podnikatel Jaromír Soukup dohodl se společností Moravia Steel o odkupu TV Barrandov.

O televizní podnikání se zajímá i další miliardář Andrej Babiš, který již několik měsíců jedná s Vladimírem Železným a Radimem Pařízkem o společném projektu.

Posílit chce také hudební televize Óčko. Generální ředitel stanice včera uvedl, že televize plánuje dosáhnout v příštím roce dvouprocentního podílu na sledovanosti ve skupině diváků mezi 15 až 54 lety. V této cílové skupině nyní stanice oslovuje 1,64 procenta televizního publika. Mezi další plány stanice patří spuštění e-shopu nebo prodej hudby.