Miton prodává zbylý podíl v polském vyhledávači módy. Platforma má cenu 1,5 miliardy | E15.cz

Miton prodává zbylý podíl v polském vyhledávači módy. Platforma má cenu 1,5 miliardy

Miton prodává zbylý podíl v polském vyhledávači módy. Platforma má cenu 1,5 miliardy
Domodi.pl
• 
ZDROJ: E15

Ondřej Souček

Investiční skupina Miton prodala zbylý podíl v polském módním vyhledávači Domodi.pl. Akcie od Mitonu i zakladatelů e-shopu nakoupila mediální skupina GWP, která už dříve držela 51procentní podíl. V rámci transakce bya platforma Domodi.pl oceněna na zhruba 1,5 miliardy korun, vyplývá z informací na oficiálních stránkách skupiny. Miton ale nechce uvést, jak velký podíl v Domodi držel.

Podle serveru Money.pl dala skupina GWP za celík balík zbylých akcií kolem 118 milionů polských zlotých, což je v přepočtu přes 700 milionů korun. Tuto částku si Miton rozdělil se zakladateli Domodi. I přes oznámený exit ale skupina Miton v módním průmyslu zůstane, a to prostřednictvím módního vyhledávače Glami, který už funguje v jedenácti zemích.

„Počet nových zemí a jejich podíl na obratu Glami bude narůstat. V Česku jsme celou službu vyladili a naučili se, jak úspěšně expandovat. Příští rok bude zahraničí tvořit již více než tři čtvrtiny celého obratu. Při plánování další expanze se už díváme i za hranice Evropy,” řekl v červenci Tomáš Hodboď, ředitel Glami, který předtím založil největší český cenový srovnávač Heureka.cz.

Miton do polského internetového obchodu vstoupil v roce 2012 a o rok později spolu se zakladateli obchodu spustil podobný projekt s názvem Glami. Modely se postupně sblížily a zkušenosti se přenášely z jedné platformy na druhou. „To vše pomohlo Domodi.pl raketově růst v Polsku a Glami expandovat po Evropě,“ okomentoval jeden ze zakládajících partnerů Mitonu Michal Jirák.

Britská investiční skupina koupila Slevomat, cena se údajně přehoupla přes 1,5 miliardy

Podle Mitonu se z Domodi.pl stal postupně nejdůležitější zdroj módní inspirace v Polsku a největší zdroj objednávek pro většinu on-line prodejců. V současné době zaměstnává přes 100 lidí.

Módní vyhledávač Domodi.pl byl součástí skupiny Inspigroup, jež sdružuje portály zaměřující se na vyhledávání módy. Kromě Glami je součástí skupiny také projekt Stileo. Inspigroup patří do investiční skupiny Miton, do jejíhož portfolia patří také Bonami, Rohlik, Biano, Driveto, GoOut a další.

Prodejce lístků GoOut.cz míří do Polska, v budoucnu plánuje evropskou expanzi

 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!