Britská investiční skupina koupila Slevomat, cena se údajně přehoupla přes 1,5 miliardy

slevomat, ilustrační

slevomat, ilustrační Zdroj: čtk

Investiční skupiny MitonEnern a In-Bridge prodaly server Slevomat.cz britské skupině Secret Escapes. Součástí transakce je i slovenský Zlavomat.sk a agregátor slev Skrz.cz. Ve všech zmíněných firmách získá nový vlastník stoprocentní podíl. Informoval o tom na svém webu měsíčník Forbes s tím, že cena lehce převýšila 1,5 miliardy korun. Účastníci transakce ale oficiálně cenu nesdělili.

Secret Escapes je jeden z předních světových prodejců luxusních dovolených na internetu, který svým 42 milionům členů nabízí slevy v pečlivě vybraných luxusních hotelech. Skupina byla založena v roce 2011 ve Velké Británii a od té doby se rozšířila na 21 trhů v Evropě, Severní Americe a Asii. Secret Escapes podpořila řada významných investorů, včetně Google Ventures, Index Ventures a mnoha dalších.

"Slevomat je díky týmu Marie Chytilové skvěle vedená a finančně zdravá firma se silným tržním postavením, takže o něj byl dlouhodobě velký zájem. Stejně tak nový vlastník ocenil i výborné vedení Zľavomatu a Skrz a počítá s ním i v budoucnu. Máme radost, že se nám podařilo jako partnera získat právě globálního hráče Secret Escapes, což je myslím i pro týmy ve všech firmách velká příležitost," uvedl zakládající partner Mitonu Tomáš Matějček.

O prodeji české slevové jedničky se spekuluje již několik týdnů, deník E15 již v červenci informoval o čtveřici potenciálních zájemců, kteří jsou ochotni za společnost zaplatit až půl druhé miliardy. Jedním z údajných kandidátů měl být americký server Groupon, zájem registroval Slevomat ale také z Česka.

Slevomat.cz založil v roce 2010 Tomáš Čupr. Do společnosti poté majetkově vstoupila investiční skupina Miton, v roce 2011 pak skupina Enern a In-Bridge. Mitonu ve Slevomatu do prodeje patřil většinový podíl 55,5 procent, Enern společně se zakladatelem Tomášem Čuprem drželi 36 procent a In-Bridge 8,5 procenta.

"Je to fantastický úspěch pro všechny akcionáře a management firmy. Málokdy se stane, že se sejde tolik kvalitních lidí nad jednou firmou a vybudují tak skvělý příběh. Myslím, že ze všech stran všechno krásně zapadlo do sebe," dodal Čupr. „(Slevomat je) právě ten projekt, na kterém jsem získal podnikatelské ostruhy a naučil se strašnou spoustu věcí. Projekt, díky kterému následně vzniklo jak DameJidlo.cz, tak Rohlik.cz,“ dodal Čupr na svém facebookovém profilu.

Denní návštěvnost portálu se pohybuje mezi 200 až 300 tisíci uživatelů a loni Slevomat.cz zprostředkoval zážitky a služby za téměř dvě miliardy korun.

Problematické slevy

Trh se slevami byl v posledních týdnech a měsících svědkem závažných potíží. Ty se týkaly portálu Pepa.cz, dvojky na českém trhu. Začátkem srpna přišel web o svou vlastní internetovou doménu, následně na sebe podal portál insolvenční návrh, čímž vyvrcholily spory ve vedení firmy. Ty se měly týkat pokusu o zpronevěru, ze kterého se obviňovaly obě strany sporu.

Po počátečním boomu se v průběhu let situace na trhu se slevami ustálila. Také proto, že ostatní pokusy o vytvoření další konkurence zpravidla skončily krachem a finančními potížemi.