Nova před Vánoci spustí komediální televizi Smíchov

Nová celoplošná televizní stanice skupiny Nova, Smíchov, začne vysílat 23. prosince. O svátcích bude kanál vysílat komedie s vánočními tématy, později pak nabídne pravidelné schéma filmů, sitcomů a seriálů včetně podvečerního pásma animovaných pořadů pro děti Smíškové.

„Koncept komediální stanice jsme společně s dalšími měli připravený téměř dva roky. Na realizaci Smíchova a jeho spuštění intenzivně pracujeme více než šest měsíců a po celou dobu jsme na projektu pracovali tak, abychom jej pro své diváky připravili jako vánoční překvapení,“ řekla programová ředitelka Novy Alexandra Růžek. V červenci Nova nabídla kanál Fanda, který je zaměřen na muže a v srpnu začal vysílat pozemně ve 4. multiplexu, kde zahájí i Smíchov. Kromě filmů bude Smíchov vysílat klasické sitcomy, jako jsou Krok za krokem či Ženatý se závazky, z premiérových seriálů pak mimo jiné nabídne Mike a Molly nebo Zpátky do školy.

Smíchov je šestou stanicí skupiny Nova, do jejíhož portfolia kromě hlavního kanálu a zmíněného fandy patří také Nova Cinema a placené stanice Nova Sport a česko slovenská verze MTV. V přípravě jsou podle Růžek i další kanály. Podotkla, že v případě úzce profilovaných kanálů by se namísto volného terestrického vysílání dalo uvažovat spíše o placeném obsahu, tak jak to funguje v zahraničí.

Konkurenční FTV Prima plánuje začátkem příštího roku spustit novou stanici zaměřenou na dokumenty Prima Zoom. Půjde o čtvrtý kanál skupiny Prima. V půlce října začala vysílat nová televize Pětka zaměřená na českou zábavu. Televize se ale po odchodu investora Luboše Měkoty nyní zabývá refinancováním projektu.

Rozhovor s programovou ředitelkou Novy Alexandrou Růžek

Smíchov má být rodinnou televizí plnou zábavy a humoru. V jakých poměrech se její programové schéma zaměří na jednotlivé cílové skupiny podle pohlaví a věku?

Smíchov chce nabídnout rozptýlení a zábavu všem divákům, kteří se chtějí pobavit a odpočinout si. Jak říká motto „Smíchov je všude tam, kde se lidé smějí“. V situaci, kdy jde celková společenská nálada dolů, i v souvislosti s hospodářskou situací, vidíme, že takových diváků je čím dál více. Ze zkušenosti víme, že komediální obsah, filmy, seriály vyhledává velké množství diváků, například na Nově Cinema patří tento obsah k nejsledovanějším. Chceme tedy divákům nabídnout televizi, na kterou se mohou spolehnout, že jim vždy poskytne potřebné rozptýlení a zábavu. Skupina Nova cílí na diváky ve věku 15 až 54 let. V případě Smíchova to tedy nebude jinak.

Nová stanice se chce zaměřit na komediální seriály, filmy a pořady. Můžete uvést příklad, na jaké konkrétní pořady z novější tvorby se diváci mohou těšit?

V období Vánoc bude Smíchov vysílat komedie s vánočními tématy, potom už ale navážeme pravidelným schématem. Obecně řečeno, chceme se spíše zaměřit na klasickou zábavu, komedie, sitcomy a seriály, ke kterým se diváci vždy rádi vrátí. Co se týče pravidelného schématu, pondělky například budou patřit romantickým komediím, čtvrtky akčním, pátky rodinným nebo neděle nestárnoucí komediální klasice. Ke klasickým sitcomům určitě patří Krok za krokem, Ženatý se závazky, z premiér pak například seriál Mike a Molly nebo Zpátky do školy. Z filmů bych mohla zmínit třeba snímky jako Fotr je lotr, Lepší pozdě, nežli později, Láska a jiné pohromy, Addamsova rodina, Piti piti pa nebo série Policejní akademie a Bláznivá střela. V plánu je také pravidelné podvečerní pásmo animovaných pořadů pro děti Smíškové, kde budeme vysílat oblíbené dětské pořady jako například Tom a Jerry, Flinstounovi, Méďa Béďa a další.

Smíchov má v plánu nabídnout také vlastní tvorbu. V jakém poměru budou původní pořady ve srovnání s těmi převzatými? Můžete přiblížit, kterými vlastními pořady se Smíchov může uvést včetně příkladu některých ze známých tváří?

Původní tvorbu do vysílání zařadit plánujeme, ale v tuhle chvíli je předčasné říct, kdy to bude, kolik pořadů a podobně. Rozhodně chceme Smíchovu dát nějaký čas na rozjezd, aby si jej diváci naladili, aby si zvykli na jeho program a zařadili ho do svých televizních návyků.

V ukázkách na webu Smíchova lze rozpoznat české i zahraniční "retro" komedie, které uvádí TV Barrandov, v plánu jsou vlastní zábavní show, jež nabízí Pětka. Do jaké míry lze novou stanici vnímat jako konkurenci zmíněných kanálů?

Jak už jsem zmiňovala, skupina Nova má multikanálovou strategii a své portfolio stavíme v souladu s touto strategií. To znamená, že zaměření nových stanic doplňuje ty stávající. Spustit Smíchov jsme se rozhodli, protože jsme chtěli zvýšit zásah skupiny a s tím související produkci GRP, vytvořili jsme tedy stanici komplementární ke stávajícímu portfoliu skupiny Nova. Smíchov tedy není postavený konkurenčně k některé z existujících stanic, svým programem ale má ambici zasáhnout diváky většiny z nich.

Skupina Nova se netají tím, že pracuje na přípravě dalších kanálů. Bude některý z nich cílit na velmi mladé publikum, které "svůj" kanál zatím v celoplošném vysílání nemá?

Projektů máme připravených několik a je jen otázkou připravenosti trhu, kdy vyhodnotíme situaci vhodnou pro spuštění další stanice. V tuto chvíli je tedy předčasné mluvit o zaměření, konceptů máme více. V případě takto úzce profilovaných stanic si ale nemyslíme, že by jejich místo mělo být ve volném terestrickém vysílání, uvažovat by se o nich dalo spíše jako o placeném obsahu, stejně jako v zahraničí.

Počítá Smíchov s tím, že data elektronického měření sledovanosti bude přebírat od ATO-Mediaresearch, nebo by se na nové stanici mohlo testovat měření ze zdroje nového Sdružení pro měření sledovanosti?

Jak již avizoval generální ředitel Jan Andruško, v příštím roce budeme obchodovat podle dat z projektu ATO-Mediaresearch. Překryv v měření z projektů ATO a SPMS předpokládáme nejdříve v posledním kvartálu 2013.