Pomozte Honzovi dokončit školu

help-honza-finish-his-studies.com

help-honza-finish-his-studies.com

Studenti shání respondenty pro své závěrečné práce různými cestami a velice často už pro tyto účely využívají okruhy svých známých (a jejich známých) na sociálních sítích v kombinaci se sdílenými dokumenty na Google Docs a podobně. Tyto 2 nástroje využívá také student Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně Jan Valuštík. Připojil k tomu ale zajímavou virální kampaň.

Valuštíkův projekt ze všeho nejvíce připomíná nedávnou aktivitu slovenského studenta Filipa Šanty, který se díky webu TakeMeToSiliconValley.com dostal do San Francisca a pracuje tam pro softwarovou společnost Nitro PDF konkurující Adobe. Také student marketingu ve Zlíně spustil web, jenž oslovuje startupy v Silicon Valley. Avšak nechce po nich práci, ale pomoci dokončit bakalářské studium.

Mladý student pracuje na závěrečné práci na téma nízkonákladových reklamních kampaní pro startupy na trhu ve Spojených státech a doufá, že díky webu help-honza-finish-his-studies.com dokáže oslovit až 300 relevantních respondentů. Web je velice poutavě zpracován a prosí začínající firmy, aby vyplnily formulář týkající se toho, jak využívají nízkonákladový (low-cost) marketing ke své propagaci.

Studie pro všechny startupy

„Původně jsem chtěl letět do New Yorku startupisty vyzpovídat, ale škola mi na to nestihla dát podporu a už to začalo docela hořet,“ popisuje Valuštík pro E15.cz vznik projektu. Nakonec se proto rozhodl doučit se k základům HTML a CSS také JavaScript a jQuery a zkusit to přes web. „Na projektu jsem dělal asi 10 dní a jediné, co mě mrzí, je to, že jsem nebyl schopný vytvořit takto atraktivní mobilní verzi,“ dodává.

Student zprávu o vzniku webu vypustil na Twitter a Facebook ve středu večer a brzy získal okolo 30 vyplněných dotazníků a podporu od českých startupů. „Česká scéna je v tomto super, dokáže podpořit dobrou věc,“ říká. Valuštík už má nicméně i první reakce ze Spojených států, formulář vyplnily třeba firmy Airbnb.com, GoodData, Kickstarter či Vine.

Jména zapojených startupů jsou postupně připisována na web a Valuštík slibuje i šíření jejich dobrého jména „všude, kudy chodí“. Jen u toho ale nezůstane – výsledkem tohoto snažení nemá být jenom školní bakalářská práce, ale také studie, která by měla startupům pomocí s marketingem. „Výsledkem bude práce, která, jak doufám, pomůže startupům najít směr jak zlepšit marketingovou komunikaci,“ říká Valuštík. „Ale zejména zmapuje to, jak v současné době startupy nad marketingem uvažují, co využívají a co je moderní a efektivní přístup k marketingu.“