Renault kupuje podíl v mediálním domě, lidé v samořízených autech si prý budou chtít číst

Lithionky s kapacitou 72 kilowatthodin mu zajistí dojezd cca 500 kilometrů. Rychlonabíjení pak slibuje dobití 80 procent baterie za pouhých 20 minut.

Lithionky s kapacitou 72 kilowatthodin mu zajistí dojezd cca 500 kilometrů. Rychlonabíjení pak slibuje dobití 80 procent baterie za pouhých 20 minut. Zdroj: Renault

Renault na letošním Frankfurtském autosalonu (IAA) představil nový koncept Symbioz.
Ten má reprezentovat střednědobou vizi zmíněné francouzské automobilky.
V blízké budoucnosti (Renault mluví o roku 2030) by měl vůz být kompatibilní i s hypermoderními rodinnými domy.
Samořídící auto zkrátka pasažéry doveze až dovnitř a díky malé elektrické rozvodné síti se s obydlím propojí.
Následně si stáhne aktualizace softwaru nebo se začne bezdrátově dobíjet. A to v závislosti na tom, kam se chystáte.
15
Fotogalerie

Francouzská automobilka Renault kupuje 40procentní podíl v mediální společnosti Sophia, který vydává například hospodářský magazín Challenges. Renault ve středu tento krok zdůvodnila vizí, podle níž se lidé díky rozvoji samořízených automobilů budou v budoucnu při jízdě věnovat čtení nebo poslechu zpráv na podcastu. Z automobilu se tak stane svého druhu novinový stánek.

"V dnešní době tráví Francouzi a jiní Evropané kvůli dojíždění každý den asi dvě hodiny v autě," uvádí se ve sdělení, z něhož citovala agentura Reuters. Šéf vydavatelství Sophia Claude Perdriel a šéf Renaultu Carlos Ghosn se proto domnívají, že čas nyní věnovaný řízení budou lidé díky samořízeným vozům připojeným k internetu trávit různými jinými aktivitami. Například vzděláváním nebo poslechem zpráv.

Cena transakce nebyla zveřejněna, podle mluvčí Renaultu bude dokončena začátkem příštího roku. Šéfem vydavatelství Sophia zůstane Claude Perdriel.