Sanoma opouští český mediální trh, firma prodala své aktivity Astrosatu

Mediální koncern Sanoma prodal své aktivity v České republice vydavatelství Astrosat, tedy společnému podniku firem Vltava-Labe-Press (Verlagsgruppe Passau) a RTV media group. Cena transakce není známá.

Sanoma uvedla, že prodala firmy Sanoma Media Praha, Sanoma CZ a Websitemaster. Prodej je v souladu se strategií koncernu Sanoma, jíž je zaměření se na své hlavní trhy a s tím související prodej vybraných dceřiných společností. Uzavřená transakce znamená, že Sanoma opouští tuzemský trh. V roce 2012 utržila Sanoma v ČR 17 milionů eur (asi 469 milionů korun).

Finská mediální skupina Sanoma oznámila, že plánuje rušení časopisů a propouštění, protože čtenáři i inzerenti stále více přesouvají svůj zájem z tištěných k digitálním médiím. Firma na konci října uvedla, že chce zrušit 32 ze svých 250 časopisů a propustit 570 z celkového počtu 10 tisíc zaměstnanců.

Sanomu v Česku k prodeji dovedla generální ředitelka Agnieszka Dolezych, která loni v létě vystřídala Josefa Havelku. Pod jejím vedením letos tuzemská pobočka vyhlásila strategii „budoucnost tradice“, tedy oživila titul Svět v obrazech, naopak přenechala licenci na měsíčník Marie Claire tuzemské Burdě.

Sanoma Media Praha
Sanoma Media Praha je jedním z největších mediálních domů v Česku. Její časopisy čte každý měsíc přes 1,5 milionu čtenářů, weby měsíčně navštěvuje na dva miliony unikátních návštěvníků. Na trh přináší tištěné tituly Vlasta, Týdeník Květy, Story, National Geographic, Překvapení, Dům & zahrada, Fajn Život, Praktická žena, Traveler či Chuť a styl. Do nabídky patří i weby eStranky.cz nebo Kafe.cz. Sanoma Media Praha je součástí společnosti Sanoma Media Russia & CEE (SMRCEE). Ta patří finskému mediálnímu koncernu Sanoma a zastřešuje aktivity této firmy ve střední, východní a jihovýchodní Evropě.