Technologická společnost Adastra koupila polovinu komunikační agentury Proboston
Původem česká technologická a konzultační společnost Adastra Group koupila poloviční podíl v kreativní agentuře Proboston. Transakce má přispět k rozvoji komplexních služeb a pomoci klientům digitalizovat byznys.
Externí kreativní a mediální agentury už nestačí nárokům technologických firem na prezentaci softwarových řešení. Vývojáři proto kupují vlastní kreativce. Naposledy tak v agentuře Proboston získala poloviční podíl společnost Adastra. Se svými téměř třema tisíci zaměstnanců ve dvanácti kancelářích po celém světě a třímiliardovým obratem patří k významným golbálním hráčům. Výše transakce nebyla uvedena.
Agentury tráví hodiny seznamováním se s problematikou, poznáváním klienta a testováním navrženého řešení. „To vše zpomaluje a prodražuje digitalizaci. Navíc hrozí, že zaměstnanci a zákazníci nepřijmou technologické změny kvůli nejasné prezentaci. Proto je trend IT konzultačních firem využívat ke komunikaci vlastní interní agenturu,“ uvádí šéf Adastry ČR Pavel Kysela.
Za neúspěch technologického řešení v praxi zpravidla nemohou vývojáři, ale nedostatečná příprava komunikačního řešení od kreativy po obsah. „Aby firmy zvládly digitální transformaci, musejí užitek technologických řešení pochopit jak koncoví zákazníci, tak zaměstnanci. Jen tak totiž budou chtít technologie používat a jen tak to bude úspěšné digitální řešení,“ říká Filip Líbal, ředitel kreativní agentury Proboston.
Připomíná, že pokud zaměstnanci nové technologické řešení nepřijmou, tak firma zbytečně vyhodí peníze za projekt, který patrně neuspěl proto, že se ho nepovedlo dobře prodiskutovat, ale navenek to bude vypadat jako špatné řešení technologické firmy.
„To je právě důvodem, proč technologické firmy, jako Adastra kupují kreativní agentury. Vyvinout produkt je zásadní, ale neméně důležité je následně řešení dobře odkomunikovat, aby se je zákazníci nebo zaměstnanci naučili používat a hlavně je používat chtěli,“ dodává k významu transakce Líbal. Stejnou strategii již zvolily společnosti IBM, Delloite Digital nebo Accenture. V Česku má svého kreativního ředitele například technologická a konzultační společnost Trask.