Lhůta pro podání přihlášek do soutěže s předpokládanou cenou 80 milionů korun skončila v pátek, televize se ji ale rozhodla prodloužit do 5. března. „Lhůta byla prodloužena v důsledku podstatné změny zadávacích podmínek ze strany ČT. Mimo jiné jsme zrušili požadavek na možnost každoročního navyšování přenosové kapacity,“ řekla mluvčí České televize Michaela Fričová.
„Věříme, že zjednodušení předmětu veřejné zakázky se pozitivně projeví na nabídkových cenách. Uchazeči, kteří si vyzvedli zadávací dokumentaci, byli o této změně včas informováni,“ dodala Fričová.
Přenosy vysílání dosud zajišťuje společnost Telefónica, která měla smlouvu i na zřízemimo ní a provoz mobilního kontribučního systému umožňujícího přenos signálu například z fotbalových či zimních stadionů do televizního studia.
Česká televize ale nyní tyto části rozdělila do samostatných zakázek. Snahou je umožnit podání nabídky více subjektům, a vytvořit tak prostor pro úspory. Tendr na přenos signálu z Kavčích hor k vysílačům již v listopadu vyhrály České Radiokomunikace s cenou 26,4 milionu ročně, zatímco do loňského roku to bylo třikrát více.
Reklamu dál prodává Media Master
Prodej reklamy ve vysílání České televize bude až do března i nadále zajišťovat společnost Media Master. ČT s firmou uzavřela smlouvu za necelý milion korun, neboť velký tendr s předpokládanou cenou 16 milionů pro letošní a příští rok kvůli jediné došlé přihlášce – právě od Media Masteru – zrušila. „Důvodem (smlouvy) byla nutnost pokrýt tuto službu v období, kdy nemáme vysoutěženého dodavatele pro rok 2013,“ řekla mluvčí televize Michaela Fričová.