Týdeník Euro koupí makléř Milan Procházka

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: euro.cz

Prodej ekonomického týdeníku Euro, který vlastní skupina PPF, je těsně před dokončením. Podle informací deníku E15 z několika zdrojů blízkých vedení PPF a samotnému týdeníku se novým vlastníkem vydavatelství Euronews stane Milan Procházka, makléř a spolumajitel největší středoevropské makléřské firmy Wood & Company.

Ve své podstatě je tento pravděpodobný scénář, který by měl tento týden finálně posvětit majoritní vlastník PPF Petr Kellner, manažerským odkupem. Procházkova sestra Olga Ruttnerová je finanční ředitelkou vydavatelství, Procházka má blízko i ke generálnímu řediteli Euronews Vojtěchu Jirků. „Není tajemstvím, že český mediální trh je v pohybu. Pravda je taková, že naši akcionáři zvažují všechny možnosti. Pohybujeme se od extrému prodat až po extrém koupit další titul. Stejně tak se ale nemusí stát vůbec nic,“ řekl Jirků. Stav transakce nechtěl komentovat ani Milan Tománek, ředitel komunikace PPF.

Dalšími dvěma vážnými zájemci o týdeník bylo také vydavatelství Economia a Andrej Babiš. Zájem skupiny J&T, o které se v minulých týdnech také mluvilo, se nepodařilo potvrdit.

Milan Procházka začal kariéru v devadesátých letech na dealingu banky IPB, později přešel do společnosti Patria Finance. V posledních letech pak působil v brokerské firmě Wood & Company. Z této společnosti ale počátkem léta odešel a věnuje se vlastním projektům. Vlastnický podíl ve Wood & Company si však ponechal.

Týdeník Euro vychází od roku 1998. Jeho prodaný náklad se dlouhodobě pohybuje okolo 22 tisíc výtisků týdně. Loni vydavatelská společnost Euronews hospodařila podle výroční zprávy se ztrátou pět milionů korun, o rok dříve dosahovala ztráta 19 milionů korun. Tržby, tvořené ze dvou třetin prodejem inzerce, představovaly v loňském roce částku 144 milionů korun.