Line a Yahoo Japan se spojí, chtějí konkurovat Googlu i Amazonu | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

V Japonsku se rodí nový internetový gigant. Má ambici konkurovat Googlu i Amazonu

ČTK

Internetové firmy Line a Yahoo Japan se spojí, aby lépe konkurovaly zahraničním rivalům - společnostem Google a Amazon. Oznámily to jejich mateřské společnosti - Z Holdings, kterou spravuje japonská SoftBank, a jihokorejská společnost Naver, jež má většinový podíl v Line. Hodnota nově vytvořeného podniku se odhaduje na 30 miliard dolarů (694 miliard korun) a jejich společné tržby by podle agentury Kjódó byly vyšší než tržby největšího japonského internetového maloobchodu Rakuten.

O konečné ceně se má podle agentury AP rozhodnout v prosinci. Obě firmy uvedly, že rozhovory spolu vedly od června a že doufají, že díky spojení budou moci snáze čelit konkurenci na překotně se měnícím trhu a také expandovat do oblasti robotiky. Poté, co bude obchod, který musejí schválit akcionáři obou podniků, dokončen, budou akcie Line staženy z burzy.

Yahoo Japan býval podle agentury Bloomberg v Japonsku předním internetovým vyhledávačem a důležitým hráčem na poli internetového prodeje, postupně ale začal vyklízet pozice po přechodu uživatelů od klasických počítačů k chytrým telefonům. V současnosti má podle Bloombergu 48 milionů aktivních uživatelů denně.

Společnost Line je v Japonsku známá především jako poskytoval nejrozšířenější služby pro zasílání zpráv, kterou spustila v roce 2011. V roce 2016 pak uvedla své akcie na burzu. V Japonsku má 82 milionů aktivních denních uživatelů, působí ale i na Tchaj-wanu a v Thajsku.

SoftBank investuje do Yahoo Japan, chce posílit v tvorbě zpravodajského obsahu

Disney zahajuje provoz své streamovací služby. Servery nezvládají nápor diváků

Gates a Softbank investují do baterií, které nahradily lithium železem

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!