Velké televize chystají další stanice

televize

televize Zdroj: profimedia.cz

Ani v době poklesu reklamních příjmů ve srovnání s dobou před začátkem finanční krize nehodlají televizní stanice v České repoublice zastavit plány na další své kanály. Vyplývá to z jejich vyjádření pro deník E15.

Televize Prima v lednu nebo na začátku února ke svým programům Family, Cool a Love přidá dokumentární stanici Zoom. Číslo čtyři zřejmě nebude konečné, záviset bude na vývoji televizního trhu. „Pokud zde bude prostor pro další stanice, tak je to k úvaze,“ uvedl mluvčí Primy Václav Mazánek.

Česká televize plánuje spustit dětský kanál nejdříve ve druhé polovině letošního roku. Nyní vzniká jeho definitivní koncepce a schema. „Program bude sestávat ze stávající nabídky dětských pořadů ČT1 a ČT2, další vlastní tvorby a akvizice vybraných pořadů ze zahraničí,“ sdělil generální ředitel České televize Petr Dvořák.

Ambicí programu bude podle něj oslovit různé věkové skupiny dětí, kterým nabídne pravidelná programová okna od šesti do 21 hodin. Pozdější hodiny pak budou určeny starším diváckým skupinám. ČT by v budoucnu ráda spustila i další kanály, především stanici zaměřenou výhradně na regionální vysílání.

„Tento koncept nicméně musíme nejprve projednat s Radou ČT, rozhodně to není otázka letošního roku,“ dodal Dvořák. Tuzemská komerční jednička Nova loni spustila dva nové kanály – kanál Fanda, který je určený pro muže, a těsně před Vánoci pak komediální Smíchov. „Je možné naznačit, že Smíchov není poslední stanicí skupiny Nova,“ řekl deníku E15 ředitel komunikace a PR Novy Josef Koukolíček.

Další plány spřádá rovněž nová TV Pohoda, která před Vánoci zahájila řádné vysílání. V prosinci totiž její majitelé získali další licenci od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, a to na program zaměřený na hudbu, lifestyle a zábavu nazvaný Pohoda R. „Pokud s Vladimírem Železným uděláme v příštím roce velkou TV Pohoda – jednáme s investory – pak přejde pod označení Pohoda R, na které jsme dostali licenci,“ řekl deníku E15 zakladatel a spolumajitel stanice TV Pohoda Radim Pařízek.

TV přišly předloni o miliardu korun

Příjmy tuzemských televizí z reklamy, která pro ně tvoří hlavní zdroj financí, dosáhly předloni 8,2 miliardy korun, což je podle serveru Mediaguru.cz o více než miliardu méně než v roce 2008 před začátkem finanční krize. Podle odhadu mediální agentury Admosphere navíc televizní stanice za loňská tři čtvrtletí odvysílaly reklamu v ceníkové hodnotě – tedy bez započtení množstevních slev, bonusů a vzájemných barterů – za dvacet miliard korun, tedy stejně jako v tomtéž období v předchozím roce.