Virtuální realita a jiné digitální pomůcky se šíří ve školách. Žáci pracují s 3D modely i Minecraftem | E15.cz

Virtuální realita a jiné digitální pomůcky se šíří ve školách. Žáci pracují s 3D modely i Minecraftem

Adéla Čabanová

V Královéhradeckém kraji má během několika měsíců vzniknout na středních školách šedesát digitálních učeben. Jedním z iniciátorů projektu je Ivan Pilný, který pracuje jako zmocněnec pro digitální vzdělávání na ministerstvu školství. „Ujíždí nám vlak nejen proti nejlepším zemím, ale i proti Slovensku, kde jsou v digitálním vzdělávání dál,“ uvedl Pilný na konferenci Microsoft DOTS. „Ostrůvky pozitivní deviace fungují navzdory systému,“ dodal.

Digitalizace ve vzdělávání pomáhá individualizovat výuku, šetří učitelům čas a pomáhá žáky zaujmout. Aby se situace v Česku zlepšila, je podle Pilného potřeba kromě vybavení a kvalitního digitálního obsahu pracovat i na tom, aby myšlenku digitálního vzdělávání přijali učitelé a rodiče. Tomu podle něj můžou pomoci už fungující digitální třídy. „Do takových učeben by se měli chodit podívat učitelé z jiných škol, ale i rodiče,“ míní Pilný. „Ti, kteří přicházejí, jsou nadšení,“ uvedl.

Hned s několika kraji o možném rozšíření digitálního vzdělávání jedná společnost Corinth. Ta vytváří učební pomůcky pro základní a střední školy ve 3D a ve virtuální realitě, a to ve spolupráci se zahraničními univerzitami i Univerzitou Karlovou. Zhruba před rokem začala v jednom balíčku nabízet i tablety a promítací tabule, protože narážela u potenciálních zákazníků z řad škol na nedostatečné vybavení. Přístup ke třinácti stům 3D modelů, videí a vizualizací stojí zhruba sto tisíc korun.

„Tradiční výuka připravuje studenty na AZ kvíz.“ Ústecký start-up chce změnit finanční vzdělávání

„Za úspěch bychom považovali, kdybychom do dvou let dosáhli počtu pěti set učeben,“ uvedl pro E15 Luděk Altmann ze společnosti Corinth. V současnosti má mezi odběrateli zhruba padesát českých škol. Kromě Česka se zaměřuje na Polsko, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Chorvatsko a prostřednictvím spřízněné firmy Lifeliqe ve Spojených státech.

Corinth založil v roce 2011 Ondřej Homola. V roce 2015 do společnosti vstoupila skupina Unicapital miliardáře Pavla Hubáčka, která letos v březnu svůj podíl ještě zvýšila z deseti na 33 procent. Dalším spolumajitelem je od roku 2014 Jozef Šepetka, člen dozorčí rady J&T banky, který od března drží 30procentní podíl.

V českých školách se také rozšiřuje výuka prostřednictvím populární hry Minecraft v edici pro školy. Podle Karla Klatovského z Microsoftu, kterému Minecraft patří, jsou už dnes desítky příkladů využití této hry ve výuce v Česku. Nabízí různé možnosti pro výuku fyziky, ozvláštnění dějepisu, naposledy přibyly speciální funkce pro chemii.

Moderní medicína využívá virtuální avatary k léčení autistů či schizofreniků
Jaké to je v kůži uprchlíka nebo vězně? Virtuální realita má napomoci k empatii

 

Články odjinud

Hlavní zprávy

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Články odjinud