Snad každý z nás se už výtahem minimálně jednou svezl. Někdo s ním jezdí dokonce několikrát denně. Přepraví nás nahoru i dolů – s nákupem, kolem, kočárkem i jen tak. Dáváme mu důvěru, že nás dopraví bez toho, aby se zasekl nebo ještě hůř utrhl.
Co to je výtah?
Výtah neboli zdviž, je zdvihadlo určené pro přepravu osob nebo nákladů svislým nebo šikmým směrem po pevné dráze. Musí splňovat všechny potřebné požadavky bezpečnostních předpisů a je nutné ho pravidelně kontrolovat.
Jinak můžeme výtah definovat také jako plošinu taženou nebo tlačenou lany, řetězy či hydraulikou. V provozu bývá i desítky let. K tomu, aby vydržela tak dlouho, a přitom správně fungovala, je zapotřebí pravidelná péče a údržba.
Kdo za výtah zodpovídá?
Provozovatel výtahu je zodpovědný za jeho technický stav i bezpečný provoz. Musí zajistit řádné kontroly, prohlídky i servis. Zodpovědnost za lidské životy totiž není jen tak. A to je dobře.
Někteří provozovatelé z toho mají těžkou hlavu. Vše uhlídat, na nic nezapomenout. Řešením může být výtah nové generace, který si vše pohlídá sám. Jak to funguje?
Výtah 21.století
Současné výtahy tvoří kabina umístěná ve výtahové šachtě poháněná elektrickým pohonem. Dříve plošiny poháněla pára, voda, nebo lidská síla.
Výtahy nové generace jsou 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, 365 dní v roce pod neustálým dohledem. A to rozhodně neznamená, že u něj někdo sedí a bez přestávky ho hlídá. To bychom ani nešli s dobou.
Služba 24/7 Connected Services
Revoluce v servisních službách, která šetří čas i peníze. Uvnitř výtahu je totiž předinstalovaný čip, který neustálé výtah hlídá a aktuální stav výtahu sdílí s cloudovou službou. Ta data analyzuje a drží neustálý dozor nad bezpečností všech, kteří výtah používají.
Výtah nefunguje jako normálně? Při jízdě se seká nebo se nedovírají dveře? Nadešel čas pravidelné kontroly nebo revize? Služba 24/7 všechno monitoruje a ví o potížích dřív, než se o nich dozví provozovatel. Bez ztráty času systém okamžitě zhodnotí situaci a rozhodne, zda je třeba zasáhnout okamžitě, nebo to počká třeba do rána.
Zhodnocení situace odejde automaticky také na zákaznické centrum, dozví se o ní i technická podpora a servisní technik. Technologie KONE 24/7 Connected Services umožní zareagovat bez prodlevy a zároveň šetří finance i čas.
Jaké jsou výhody služby 24/7 od KONE?
- Hlavní výhodou je právě non stop kontrola nad výtahem.
- Další výhoda spočívá v tom, že už není nutná návštěva technika, který by výtah podrobně kontrolovat a zjišťoval příčinu potíží. Všechny informace předá čip a zhodnotí, jaké kroky je třeba učinit.
- Díky servisu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu hned víte, na čem jste. Hned budete vědět, kolik vás oprava bude stát. Technik na oplátku hned ví, v čem je problém.