Tradiční byznysová tržiště končí, sektor B2B hlásí konec specializací

Online půjčky, ilustrační foto

Online půjčky, ilustrační foto Zdroj: profimedia.cz

Nová B2B tržiště nabírají na síle. Nejde už ale jen o navazování nových obchodních vztahů. Vše v jednom, jednoduše a za velmi rozumnou cenu – to je heslo poptávajících pro rok 2018.

V Česku je skoro milion živnostníků a spolu s necelýma dvěma miliony právnických osob jde o neustále se rozrůstající základnu.

"Nároky zákazníků intenzivně rostou. Dříve například akceptovali, že odpověď na poptávku přijde po několika dnech. Nyní je ale situace úplně jiná. Každý má větší nároky na čas a díky rychlému internetu v mobilu nebo tabletu je schopný najít si přes webový prohlížeč dodavatele téměř okamžitě," uvedl Rudolf Krčmář, spolumajitel společnosti Ecommerz, a dodal, že je nutné na reagovat a nabízet co nejkomplexnější řešení s minimem ztráty času pro zadavatele.

"B2B tržiště dokáží snížit provozní náklady v řádu desítek procent, odpadají zbytečné administrativní úkony, i samotná objednávka zboží zabere minimum času. Jen se musí nabízet víc," shrnul Krčmář.

Uživatelé v současnosti již nehledají například konkrétního výrobce v oboru nábytku, ale zadají si rovnou dřevěný kancelářský stůl. Firmy se tak musí prezentovat prostřednictvím produktu. "Proto jsme do našeho vyhledávače ABC přidali ještě možnost vyhledávání konkrétního výrobku,“ doplnil Krčmář.