Obnova spočívala ve výměně nákladového prostoru o hmotnosti 360 tun ve střední části lodě. Novou část vyrobili dělníci ve Lhotce. Na rozřezání lodě, sešrotování staré části a navaření nové si ale Barmet musel pronajmout výrobní plochu v loděnici ve středočeských Chvaleticích. Díky tomu byl vůbec poprvé takto vysoko proti proudu řeky k vidění tanker.
„Je to zřejmě naše nejzajímavější zakázka,“ řekl serveru E15.cz ředitel loděnice ve Lhotce Ivan Troutnar. Jeho firma se nedávno proslavila i výrobou trupu pro zcela nový tanker Steinburg. „Máme i další poptávky, které nyní zpracováváme,“ doplnil Troutnar.
Christoph je ale hned v několika ohledech vyjímečný. Jde o jednu z největších lodí, která se kdy na české řece objevila, z čehož plyne řada obtíží. Při cestě z Chvaletic musel podjet několik mostů, z nichž nejznámější je ten železniční u Kolína. Loď od mostní konstrukce i při snížené hladině dělilo jen několik centimetrů. Ještě před pár lety by přitom taková plavba nebyla možná vůbec, mosty na středním Labi zvedalo Ředitelství vodních cest v poslední době.
Zvednutí kolínského mostu o metr za více než 1,2 miliardy korun přitom přerostlo před čtyřmi lety ve velkou kauzu. Kvůli údajně nestandardnímu výběrovému řízení byl tehdejší šéf ŘVC Miroslav Šefara odvolán. Christoph musel zároveň při své cestě složitě překonat plavební komoru v Brandýse, která je v rekonstrukci. Loděnici Barkmet vlastní původem ukrajinský podnikatel usazený v Čechách Oleh Pantelemoněnko.